Redactie - 22 januari 2014

Lenovo One Channel Programma is vernieuwd voor meer verkoop van servers en storage

Lenovo heeft zijn One Channel Programma vernieuwd. Het bedrijf moedigt hierbij de verkoop van zijn servers en storage oplossingen aan met verbeterde incentives en hogere marges.

Dit meldt Gianfranco Lanci (foto), Lenovo Group SVP en President EMEA. Hij zegt dat Lenovo een Channel first strategie hanteert. 95 procent van de business wordt door partners gedaan.

Cashflow

Partners kunnen eenvoudiger zaken doen doordat zaken laagdrempelig zijn en geen dure certificeringen nodig zijn. Zo is Iomega ioclub beloningsportaal samengevoegd met het Lenovo Partner Portal en het One Channel portaal. Beloningen worden voortaan uitbetaald vanaf het eerste verkoopmoment. Lenovo verhoogt de cashflow en omzet voor partners door de verlengde krediettermijn van 50 procent.

TopSeller

In april 2014 komt de online offerte software tool voor producten uit het TopSeller aanbod met een actueel overzicht van voorraden bij distributeurs. Er komt ook nog een tool voor het berekenen van realistische omzet- en winstdoelstellingen, in samenwerking met onderzoeksbureau Context. Zo zien partners sneller wat de beloningen en incentives ze kunnen krijgen.

Door: Witold Kepinski

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!