Redactie - 31 januari 2014

Symantec moet aan de bak na 5 procent omzetdaling, werkt aan Big Bets pilot partnerprogramma

 

Symantec boekte 1,7 miljard dollar in het derde kwartaal van het fiscale jaar 2014, dat eindigde op 27 december 2013. Dit is een daling van 5 procent op jaarbasis en een daling van 4 procent na koerscorrectie. CEO Steve Bennett (foto) zegt dat het bedrijf verder transformeert naar een nieuwe sales strategie en samengevoegde productlijnen die bestaan uit cloud security, mobile en data loss prevention (dlp).

Symantec wil niet alleen een endpoint security software leverancier zijn maar ook aanbieder van netwerk security platformen. Symantec werkt hierbij samen met andere leveranciers zoals van next-generation firewalls die gecombineerd kunnen worden met Symantec Endpoint Protection.

Symantec moet in ieder geval aan de bak om dalende licentieverkopen, die in het vierde kwartaal plaatsvonden, te stoppen. De verkoop van Norton antivirus, data loss prevention en andere endpoint security producten moeten weer worden gestimuleerd. Dat geldt ook voor de producten die vallen onder de information management unit, zoals NetBackup en andere recovery producten.

Big Bets

Symantec werkt aan een nieuwe partnerprogramma die elementen bevat van het 'Big Bets' partner pilot programma, waarin een aantal top partners aan meedoen. Ze krijgen ondersteuning op gebied van sales, technologische kennis, democenters en lead generation.

Witold Kepinski

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!