Redactie - 02 februari 2014

Samsung en Carphone Warehouse openen samen 60 nieuwe winkels in Europa


Samsung en Carphone Warehouse Group, in Nederland bekend als Phone House, hebben een overeenkomst getekend om meer dan zestig Samsung stand-alone winkels in Europa te openen.

Het gaat om een nauwe samenwerking met Phone House om consumenten nieuwe mogelijkheden te bieden om Samsung te ervaren. De winkels zullen volledig geëxploiteerd worden door Phone House. In Nederland worden vijf tot tien stand-alone winkels geopend.

Shopervaring

De overeenkomst volgt op een succesvolle proef in 2013 met drie stand-alone winkels in Spanje, geëxploiteerd door Phone House. De nieuwe winkels worden in de komende drie maanden geopend in zeven Europese landen: het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Duitsland, Spanje, Portugal, Zweden en Nederland. De winkels krijgen een premium uitstraling en zullen Samsung tablets, mobiele telefoons, laptops en smartwatches verkopen in combinatie met het bestaande netwerkportfolio van Phone House. Klanten kunnen een rijke shopervaring verwachten, waarin verkoop samen gaat met technologische innovaties, aldus de twee partners.

Connected World Services

Eric-Jan Doorenbosch (foto), Managing Director Phone House Netherlands, zegt: “Wij zijn verheugd dat we zijn verkozen tot Samsungs ‘preferred European partner’ voor de uitrol van hun winkels. Deze samenwerking met één van ’s werelds grootste merken sluit aan bij onze nieuwe groeistrategie, Connected World Services, waarin we de verkoopexpertise en systemen van Carphone Warehouse combineren om nog meer mensen de toegevoegde waarde te bieden van de ‘connected’ technologie.”

Apple

Met zijn winkelconcept opent de Zuid-Koreaanse gigant een nieuw aanvalsfront tegen zijn Amerikaanse rivaal Apple, zo meldt Datanews. Het bedrijf van wijlen Steve Jobs runt momenteel 98 Apple Stores in acht Europese landen (waarvan 37 in Groot-Brittannië). De Apple Stores zetten immers 19 miljard dollar (14 miljard euro) om per jaar, en genereren meer cash per vierkante meter dan eender welke andere retailer. Het afgelopen kwartaal alleen al verwelkomden de Apple-winkels 114 miljoen mensen, goed voor maar liefst 21.000 potentiële kopers per winkel per week.

Samsung wil ook op de Amerikaanse markt eigen winkels willen openen. Daarvoor is ‘Apple Store’-designer Tim Gudgel aangetrokken. 

Door: Witold Kepinski
 

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!