Redactie - 10 februari 2014

Infor Epiphany breidt social CRM en inbound marketing aanbod uit

 

Infor, dat in het verleden Baan overnam, staat bekend als een leverancier van erp, middleware en supply chain management software. Een groei markt is social crm en inbound marketing, waarvoor Infor de crm van technologie Epiphany overnam. Met deze technologie kunnen organisaties sociale kanalen voor klantrelaties opzetten en te verstevigen, aldus Bob Dunfee (foto), Director, worldwide CRM Solutions en Field cto bij Infor.

Bob Dunfee werkte eerder bij Epiphany crm software en scoorde grote deals bij Partijen zoals SBC (nu: ATT), USAA, MoO en MGM. Na wat omzwervingen kwam hij terug bij Infor dat onder leiding staat van oud Oracle topman Charles Philips. “Infor deed tot voor kort goede business met zijn licentie omzet, maar levert nu een steeds breder palet aan software. Infor is na SAP en Oracle de derde grootste zakelijke softwareleverancier. Wie bieden, erp, crm, scm en andere software die zijn gemoderniseerd. Steeds meer klanten zien dat we flink investeren in R&D. Ze nemen meer oplossingen en licenties van ons af.”

Inbound marketing

Bob Dunfee maakt zijn klanten en prospect warm voor het creeeren van een actionable social CRM en inbound marketing. "Hierbij verzamelt de software van Epiphany gegevens uit sociale kanalen zoals Facebook, Twitter en LinkedIn, waarmee de band met klanten wordt verstevigd. Organisaties kunnen daardoor ook meer op maat gerichte marketingacties bieden. Met de grote aantallen enterprise klanten die Infor Epiphany over de hele wereld bediend beschikt het bedrijf over een schat van kennis over social crm business, aldus Dunfee. Zo biedt Infor Epiphany een oplossing om social graph informatie uit Facebook te combineren met klantgegevens uit het customer relationship management (crm-) systeem Epiphany. Hiermee kan je effectieve marketing campganes opzetten.”

Everywhere

Infor Epiphany crm software werkt nauw samen met de software van Salesforce.com. Dunfee: "Zo introduceerde Infor de Inforce Everywhere, die enterprise resource planning (erp) applicaties koppelt aan het force.com platform cloud-crm specialist Salesforce.com. Hierdoor kan data-informatie tussen de applicaties worden gesynchroniseerd zoals klantinformatie, contracten en orders . Verder komt de Informce Marketing applicatie aan waarbij infor Epiphany is betrokken."

SmartFocus

Infor Epiphany koopt ook technologie en sluit partnerships om zijn marketing software uit te breiden, aldus Dunfee: "Zo kocht Infor Orbis Global, leverancier van SaaS-gebaseerde analytics software voor marketing automation. Hiermee kan Epiphany klanten via verschillende kanalen benaderen, zoals mobile, social, email, in-store en online." In januari 2014 sloot Infor een partnership met SmartFocus, dat slimme e-mail marketing software biedt voor klanten die gebruik maken van Infor CRM.

Door: Witold Kepinski

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!