Redactie - 14 februari 2014

KLM introduceert betalen via Facebook en Twitter

 

KLM heeft een betaalsysteem ontwikkeld die betalen via social media mogelijk maakt. Klanten die via Facebook of Twitter een vlucht boeken of omboeken, een Economy Comfort stoel reserveren of bijvoorbeeld extra bagage regelen, kunnen nu ook via deze kanalen betalen.

Tot vandaag regelden klanten de extra services al via social media, maar de betaling verliep telefonisch. Klanten gaven regelmatig aan dat er behoefte is aan online betalen via de KLM sociale media kanalen. Met deze nieuwe methode loopt het contact met de klant volledig via het eerder gebruikte social media kanaal.

De dienst werkt al volgt: KLM stuurt een link naar de klant via een privébericht op Facebook of Twitter. Vervolgens kiest de klant de gewenste betaalmethode en voldoet de betaling. Wanneer de betaling binnen is, ontvangt de social media service agent van KLM een bericht. Daarna ontvangt de klant de bevestiging van de aankoop.

Wekelijks beantwoorden 130 KLM social media service agents 35.000 vragen op Facebook en Twitter. Vorige week verwelkomde KLM de vijf miljoenste fan op Facebook.

Door: Witold Kepinski

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!