Redactie - 02 mei 2014

Kleinbedrijf koopt meer content security en hosted security services

 

Het kleinbedrijf met minder dan 100 werknemers in dienst spendeert in 2017 wereldwijd 3,3 miljard dollar aan content security,aldus onderzoenksbureau Canalys. Het gaat hierbij om aankopen van anti-malware software van Symantec, McAfee, Trend Micro en Kaspersky Lab. Het gaat hierbij om oplossingen zoals anti-malware, DLP, encryption, messaging security en web threat security.

De vraag stijgt omdat IT steeds meer cruciaal wordt voor de kleinzakelijke markt aldus Canalys Senior Analyst, Nushin Vaiani. Gebruikers zien dat ze data moeten beschermen door de vele lekken en door het NSA schandaal.

Trend Micro leidt de markt met zijn Worry-Free producen. Symantec is geslaagd zijn Norton oplossingen beter te laten landen in deze markt. McAfee wordt vaak toegepast als hosted security service. Kaspersky is in trek door de scherpe prijs en de aantrekkelijke licentie voorwaarden voor werkplekken.

De komende jaren stijgt de vraag naar hosted security services gemiddeld elk jaar met 36 procent 2017, aldus Canalys.

Door: Witold Kepinski

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!