Redactie - 09 mei 2014

Mitel realiseert sterke omzetgroei in Q1 2014


Mitel, leverancier van bedrijfscommunicatie-oplossingen, kondigt de resultaten aan van het eerste kwartaal van 2014 dat eindigde op 31 maart 2014. De omzet in het eerste kwartaal bedroeg 241,5 miljoen dollar, een stijging van 69 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2013.

De bruto winstmarge bedroeg in het eerste kwartaal van 2014 53,6 procent. Dit is een lichte daling in vergelijking met de marge van 56,5 procent in het eerste kwartaal van 2013. Deze daling wordt veroorzaakt door de lagere winstmarge van Aastra. De nettowinst in het eerste kwartaal van 2014, op basis van non-GAAP, kwam uit op 19,8 miljoen dollar of 0,22 dollar per aandeel. Dit is een stijging ten opzichte van de 12,1 miljoen dollar of 0,22 dollar in het eerste kwartaal van 2013.

Aastra
De gerapporteerde cijfers zijn gebaseerd op de resultaten van drie maanden Mitel en twee maanden Aastra, waarvan Mitel de overname op 31 januari 2014 afrondde.

“Ik ben heel erg tevreden met de vooruitgang die Mitel heeft geboekt in het eerste kwartaal. Dan bedoel ik met name de groei van de omzet op alle fronten. Onze kwartaalresultaten laten goed zien dat we steeds meer voet aan de grond krijgen met ons cloud-aanbod. Er kwamen meer dan 21.000 cloud-aansluitingen bij in het afgelopen kwartaal die voor ons een continue omzetstroom zullen genereren. Dit is terug te zien in een groei van maar liefst 73 procent in vergelijking met vorig jaar. Dit brengt ons totaal aantal cloud-aansluitingen op 142.600. Dit zijn voor ons sterke indicatoren dat onze werknemers, klanten en partners heel goed in staat zijn de toegevoegde waarde te zien van de combinatie met Aastra”, aldus Richard McBee,Chief Executive Officer bij Mitel

Aankoop van Aastra
“Sinds de aankoop van Aastra eind januari, zijn we voortvarend aan de slag gegaan om de twee organisaties samen te voegen. We wilden snel de mogelijkheden voor synergie identificeren en daar toegevoegde waarde uithalen. Zo hebben we aanzienlijke efficiëntiemogelijkheden in de supply chain geïdentificeerd waardoor we onze doelstelling hebben bijgesteld van 50 miljoen dollar naar 75 miljoen dollar voor de integratieperiode van twee-en-een-half jaar”, aldus Richard McBee.

WH

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!