Redactie - 14 mei 2014

Jibes Data Analytics sluit partnership met SAS Nederland


Jibes Data Analytics heeft een partnership gesloten met SAS Nederland. De samenwerking richt zich op het ontsluiten van de kracht van SAS Analytics in onder meer de retailbranche, één van de focusmarkten van Jibes.

“We zien dat veel retailbedrijven nog sterk productgericht zijn en hiermee kansen laten liggen op het gebied van klantdata en klantinzicht. Om meer te verkopen is het juist belangrijk te laten zien dat je de klant begrijpt en met marketingacties en het winkelaanbod daarop in te spelen. Er wordt nu nog vaak met Business Intelligence tools gewerkt. Hiermee kom je niet tot de noodzakelijke diepere inzichten. Om die belangrijke stap naar het daadwerkelijk invullen van de klantbehoefte te zetten, is het toepassen van analytics onmisbaar”, zegt Paul van der Hulst, Directeur van Jibes Data Analytics.

Met SAS Analytics kunnen klanten van Jibes gebruikmaken van de klantdata die zij hebben en inzicht krijgen in hoe de customer journey van hun klant eruit ziet. Hierdoor wordten belangrijke koopmotieven inzichtelijk en wordt in kaart gebracht wanneer klanten afhaken. Business professionals zoals marketeers kunnen met de Visual Analytics software van SAS daarnaast zelf data te onderzoeken.

WH 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!