Redactie - 22 mei 2014

'36% van de gebruikers herkent Google Adwords-advertenties niet'


Google Adwords blijkt een doeltreffende manier te zijn om een bedrijfswebsite hoog in de zoekresultaten te krijgen. 36% van de gebruikers herkent Adwords-reclames namelijk niet als advertentie.

Dit blijkt uit onderzoek van Econsultancy en Bunnyfoot. Een kwart van de mensen blijkt niet te weten dat Google actief is in de advertentiewereld. Door het ontbreken van deze kennis herkent deze groep de advertenties van Adwords in zoekresultaten niet.

Websites met autoriteit
41% van de respondenten weet niet dat Adwords betaalde advertenties zijn. Deze groep erkent wel dat de advertenties afwijkend zijn, maar denkt juist dat deze opvallend linkjes verwijzen naar websites met autoriteit.

81 procent van de onderzochte bezoekers blijkt eerder op een betaalde link in de zoekresultaten te klikken dan een 'organisch zoekresultaat'. Organische zoekresultaten worden zonder betaling opgenomen in de zoekresultaten.
 
WH

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!