Redactie - 13 juni 2014

Salesforce.com start Salesforce Wear initiatief voor wearable computing apps


Salesforce.com, leverancier van een online CRM-platform, lanceert Salesforce Wear, het eerste enterprise-initiatief voor wearable computing. Het bedrijf introduceert daarbij ook het Salesforce Wear Developer Pack. Hiermee krijgen ontwikkelaars de mogelijkheid om zeer snel nieuwe apps te ontwikkelen voor wearables. Zo kunnen bedrijven zich op een geheel nieuwe manier met hun klanten verbinden. 

Onder meer Philips en Samsung hebben zich aangesloten bij het Salesforce Wear initiatief om de adoptie van wearables (een nieuwe generatie mobiele apparaten die op het lichaam worden gedragen) door grote ondernemingen te kunnen versnellen. "Wearables zijn de volgende fase in de ‘mobiele revolutie’, zegt Renzo Taal (foto), Vice President Northern Europe van salesforce.com. "Met Salesforce Wear kunnen bedrijven nu hun kans grijpen om zich met draagbare technologie op een totaal andere manier te verbinden met hun klanten.”

Referentie apps

Nu hebben meer dan 1,5 miljoen Salesforce1 ontwikkelaars de mogelijkheid om nieuwe apps te maken voor wearables, zodat bedrijven zich op een geheel nieuwe manier met hun klanten kunnen verbinden. Enterprise ontwikkelaars hebben direct toegang tot een snel groeiende bibliotheek met daarin apparaten, voorbeeldcodes, documentatie, demonstraties en referentie-apps om van te leren. Met het nieuwe Developer Pack, is het volgens Salesforce.com eenvoudig voor ontwikkelaars om vernieuwende wearable apps te bouwen en te implementeren, en hiermee een nieuwe standaard te zetten met betrekking tot de manier waarop bedrijven zich met hun klanten verbinden. 

Salesforce Wear Ecosysteem

Salesforce Wear bouwt verder aan een nieuwe generatie mobiele apparaten die op het lichaam worden gedragen, met uiteenlopende gebruikersmogelijkheden, waaronder 
Android Wear, Google Glass, Pebble smartwacht, Samsung Gear 2 en Philips sensortechnologie en cloud-gebaseerde diensten voor wearable devices. "Philips beschikt over geavanceerde sensortechnologieën voor gebruik in draagbare apparaten en voor vergevorderde, cloud-gebaseerde diensten", zegt Jeroen Tas, CEO van Philips Healthcare Information Services & Solutions. "We zien grote kansen voor de inzet van deze technologieën in de gezondheidszorg, en kijken er naar uit om samen met salesforce.com en zijn partners nieuwe oplossingen op het gebied van wearables op de markt te brengen.”

Kijk hier voor beschikbaarheid en informatie over Salesforce Wear.

Door: Witold Kepinski

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!