Redactie - 21 juli 2014

BlackBerry aast op terugkeer top zakelijke markt


Met haar nieuwe toestel BlackBerry Passport, door BlackBerry zelf omschreven als een ‘messaging powerhouse’, tracht de smartphone-ontwikkelaar zich wederom in de bovenste regionen van de zakelijke markt te begeven. Na het vertrek van CEO Thorsten Heins is deze inhaalslag ingezet, de komst van dit nieuwe toestel, waarbij het tikken van berichten op indrukbare knoppen weer centraal staat, moet hieraan bijdragen.

Mogelijkheden
Donny Halliwell, Social Media Marketingmanager bij BlackBerry, beschrijft in zijn blogpost het nieuwe besturingssysteem en de zakelijke mogelijkheden die hieraan verbonden zijn. Zoals de mogelijkheid om telefoonvergaderingen te voeren en e-mails in te kunnen tikken. De smartphone is voorzien van een krachtige 3450 mAh-accu en hoopt daarmee één van BlackBerry’s speerpunten in ere te kunnen herstellen, namelijk de forse batterijduur. Het is de bedoeling dat het toestel in september op de markt komt. 

Enige tijd geleden kreeg de BlackBerry Enterprise Server MDM-tools, om  zodoende ook Android en iOS te kunnen beheren. Gezien de reeds gaande BYOD-trend, waren zij hier relatief laat mee, vandaar dat bedrijven die voorheen massaal BES en BlackBerry's gebruikten, het platform inmiddels verlaten hebben. Echter beseft BlackBerry zich dat er voor smartphone-ontwikkelaars nog veel te winnen valt in het bedrijfsleven en zich dus alsnog richt op een inhaalslag op de markt die zij voorheen domineerde. 

NvD 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!