Redactie - 24 juli 2014

Facebook doet goede zaken met mobiele advertenties


Facebook deed weer goede zaken in het tweede kwartaal van 2014. Het social media platform en Over The Top (OTT) aanbieder zag zijn omzet met 61 procent stijgen naar 2,91 miljard dollar. De winst verdubbelde naar 1,09 miljard dollar.

Veel werd verdiend met mobiele advertenties. Deze business is goed voor 62 procent van de totale reclame-inkomsten van 2,6 miljard dollar.

Mark Zuckerberg, CEO van Facebook, spreekt van een 'goed tweede kwartaal', waarin het aantal Facebook leden blijft groeien en zijn bedrijf nog meer mensen in de rest van de wereld wil verbinden.

Facebook had een gemiddelde van 654 miljoen mobiele dagelijkse actieve gebruikers in juni, een stijging van 39 procent jaar-op-jaar van 469 miljoen in juni 2013. Het totaal dagelijkse actieve gebruikers bedroeg 829 miljoen, een 19 procent jaar-op-jaar stijging.

"We blijven ons richten op drie belangrijke gebieden van de investeringen; inspelen op de verschuiving naar mobiel; meer gebruik van marketing op Facebook; en het uitbouwen van onze ad-producten", aldus Facebook COO Sheryl Sandberg.

Door: Witold Kepinski


Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!