Yes Telecom koestert MKB reseller

Yes Telecom koestert MKB reseller

27-07-2013

Yes Telecom koestert MKB reseller


Yes Telecom, dé mobiele provider voor de zakelijke markt, doet het goed. Als zelfstandig onderdeel van KPN en sinds 2012 zelfs de grootste zakelijke Mobile Virtual Network Operator (MVNO), is Yes Telecom zeer succesvol. Wij spraken met Lothar Steegstra (foto), algemeen directeur Yes Telecom, hoe dit succes te verklaren is. “We luisteren naar de wensen van onze klanten én Business Partners en spelen in op de ontwikkelingen in de markt." 

Yes Device Management
Yes Telecom zorgt volgens Steegstra voor werkende mobiele connectiviteit oplossingen voor bedrijven die hun werknemers uitrusten met mobiele devices. "Daarnaast leveren we ook extra servicediensten zodat klanten optimaal gebruik kunnen maken van hun abonnement. Zo worden de traditionele laptop en het vaste toestel ingehaald door de smartphone. Dit betekent echter ook dat de beveiliging van data steeds belangrijker wordt, de smartphone gaat immers overal mee naartoe. Door de introductie van Yes Device Management speelt Yes Telecom hier direct op in. Met een eenvoudige online tool kan de klant alle devices binnen het bedrijf eenvoudig beheren, beveiligen en back-ups maken.”

Business Partners
De verkoop doet Yes Telecom uitsluitend via Business Partners, zo vervolgt Steegstra: “We hebben nu ruim 400 actieve Business Partners verspreid over heel Nederland en dat aantal neemt alleen maar toe. Naast pure Telecom dealers zijn er ook steeds meer IT-resellers die Business Partner willen worden. Dat komt omdat klanten in het MKB steeds vaker vragen naar geïntegreerde IT- en mobiele oplossingen. Het aantal resellers dat met ons samenwerkt, neemt elk kwartaal toe.”

Mobile Device Management
Het zijn vooral de kleineren IT-resellers die Business Partner worden bij Yes Telecom, aldus Steegstra. “Deze resellers begrijpen, net zoals onze andere Business Partners, MKB-ondernemingen. Ze hebben vaak onderling directe lijnen, duidelijke afspraken en een goede band opgebouwd met hun klanten. Advies op het gebied van kostenbesparing door het gebruik van smartphones en welk mobiel abonnement bij de klant past, is een meerwaarde voor deze IT-resellers. De IT-resellers die ik spreek, faciliteren veel zaken voor hun klanten. Ze bouwen steeds vaker apps voor hun klanten en verzorgen de telecommunicatie en het beheer van smartphones door middel van mobile device management (mdm). Zo zorgen ze ervoor dat klanten hun ICT in één hand houden.”

Service
Voor Yes Telecom, en haar Business Partners waar ze nauw mee samenwerkt, is aandacht en oprechte interesse in de klant heel belangrijk, aldus de directeur van Yes Telecom. “De grote mobiele providers hebben de laatste jaren teveel aandacht op de grootzakelijke markt gegeven. De klein zakelijke markt is door hen benaderd met een ‘one size fits all’ gedachte. Veel ondernemers in het MKB willen echter niet een mobiel abonnement wat afstandelijk voelt. Ze willen gehoord en begrepen worden door hun mobiele provider. Niet alleen het soort abonnement moet afgestemd zijn op de wensen maar ook service en persoonlijk contact is voor deze ondernemers belangrijk. Als grootste MVNO speelt Yes Telecom daarop in door maatwerk abonnementen te bieden en extra servicediensten. Samen met onze Business Partners bieden we service op hoog niveau. Persoonlijk contact, korte lijnen en Service met een hoofdletter S zodat de klant zich weer klant voelt.”

Marketingtools
Yes Telecom besteedt ook veel aandacht aan haar Business Partners. Middels hét Business Partnership biedt Yes Telecom haar dealers de mogelijkheden om samen de klant te bieden wat hij zoekt. “Ik reis het hele land door om veel Business Partners en kleine resellers persoonlijk te spreken. Op die manier hoor ik wat er speelt, wat er leeft en wat er nodig is. Yes Telecom gaat voor een lange termijn relatie met haar Business Partners die gebaseerd is op wederzijds vertrouwen. We wisselen niet elk jaar van beleid, maar blijven dezelfde koers varen. Gezamenlijk kijken we wat de klant vandaag de dag zoekt. Ook bieden we onze dealers diverse marketingtools om klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Samenwerking waarin de klant centraal staat, dat is voor Business Partners relevant en dé succesfactor van Yes Telecom”.

Door: Witold Kepinski


Terug naar nieuws overzicht

Tags

Telecom