Redactie - 01 maart 2014

CRMWaypoint groeit met Salesforce.com


CRMWaypoint plukt de vruchten van de nauwe samenwerking met salesforce.com, leverancier van cloudgebaseerde CRM-software. CRMWaypoint is de enige partner in Nederland met een volledige focus op salesforce.com. Het bedrijf ziet een toenemende vraag naar IT-experts met salesforce.com en Force.com expertise in Nederland en andere landen. Door de toenemende vraag heeft het bedrijf meer developers in de Oekraïne aangenomen, aldus Ton van der Meer (foto), CEO bij CRMWaypoint.

CRMWaypoint is de grootste implementatiepartner op het gebied van salesforce.com in de Benelux, aldus Van der Meer. “Opgericht in 2006 met een exclusieve focus op het gebied van CRM-implementaties is CRMWaypoint begin 2008 één van de eerste officiële implementatiepartners geworden van salesforce.com voor de Nederlandse markt.”

Bij CRMWaypoint, dat in 2012 een omzet van 2,2 miljoen euro haalde, werken 35 mensen die veel CRM-expertise hebben. Zo heeft Ton van der Meer zelf eerder bij Siebel gewerkt, dat nu onderdeel is van Oracle. “We zorgen dat CRM-projecten en implementaties altijd goed lopen. Die belofte is ook in onze merknaam verwerkt: ‘Waypoints’ zijn navigatiepunten op zee die je naar je definitieve bestemming leiden. Wij zorgen dat het CRM-systeem ‘go-live’ gaat en daarna uitstekend functioneert.”

Webportal

Inmiddels zijn er ruim 450 Salesforce-projecten gerealiseerd, aldus Van der Meer. “We rollen de CRM-cloud van salesforce.com snel uit, omdat bij de implementatie van salesforce.com geen IT-afdeling betrokken hoeft te worden. Je hebt alleen een internetverbinding nodig, daarna kan je aan de slag met salesforce.com.”
De lijst van geslaagde implementaties wordt steeds groter. Van projecten bij MKB-bedrijven tot omvangrijke projecten bij bedrijven als Rabobank, TomTom, Delta Lloyd, Vodafone en PostNL. Van der Meer: “CRMWaypoint opereert bij deze projecten lokaal, maar doet bij verschillende bedrijven ook de wereldwijde uitrol van Salesforce. Soms doen we wel tien tot 15 CRM-projecten tegelijkertijd. Bij het overgrote deel van deze projecten zijn de CRM-oplossingen van salesforce.com – Sales Cloud, Service Cloud en Marketing Cloud – geïntegreerd met andere systemen en omgevingen. Het gaat hierbij om ERP-oplossingen van SAP HR, SAP Finance, Oracle Business Suite, Navision en Exact, maar ook om integratie met webportals en documentmanagement-oplossingen, waaronder Sharepoint. Bij 99 procent van deze projecten wordt op verzoek van de klanten maatwerk geleverd.”

Lviv

Het maatwerk is mogelijk met het Force.com-platform van salesforce.com. Door de groeiende vraag naar maatwerk is het development-team versterkt met ontwikkelaars die werken vanuit de Oekraïense stad Lviv. Klanten en partners van salesforce.com kunnen vanaf nu deze ervaren nearshore-experts ook inzetten. De groei van salesforce.com en ontwikkelingen van cloud computing, hebben ervoor gezorgd dat er wereldwijd een groeiende vraag is naar kennis en ervaring op het gebied van Force.com. CRMWaypoint zag vijf jaar geleden deze behoefte ontstaan en speelde hierop in door een expertteam op te stellen dat voor 40 procent bestaat uit ervaren technische consultants en architecten, die ruime ervaring hebben met Force.com-implementaties. Zo is Harm Korten een Certified Salesforce Trainer voor developer (DEV401)- en advanced developer (DEV501 en DEV502)-trainingen. Met onze experts, die implementaties verzorgen met de scrum agile methode, zorgt CRMWaypoint dat CRM-implementaties snel en goedloper worden opgeleverd.”

Target Account Selling

CRMWaypoint werkt nauw samen met twee andere salesforce.com-partners. Ten eerste met de TAS Group, de ontwikkelaars van de Opportunity Management methodologie 'TAS', of Target Account Selling. Van der Meer: “De TAS Group helpt sales professionals beter inzicht te krijgen in verkoopkansen en deze slimmer en beter te beheren met behulp van Dealmaker, een intelligente software-oplossing die volledig is geïntegreerd in salesforce.com. Dealmaker wordt onder meer gebruikt door Autodesk, Xerox, International Turnkey Systems en Alcatel-Lucent. Ten tweede zijn we strategisch partner van ServiceMax, leverancier van een Field Service Management Suite, een oplossing welke volledig vervaardigd is op basis van het Force.com-platform. ”

Van der Meer is optimistisch gestemd over de komende jaren. “Veel bestaande on-premise CRM-systemen zijn aan vervanging toe en organisaties kijken daarbij om in CRM in de cloud te zetten. Daarnaast komt de ‘third wave of computing’ eraan om met name de 50 miljard ‘geconnecte’ devices die wereldwijd bestaan aan elkaar te koppelen. Deze internet of customer is een doorvertaling van ‘internet of everything’, waar de toepasbaarheid centraal staat. Hierbij zal vaker cloud-gebaseerde CRM worden gebruikt.”

Door: Witold Kepinski

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!