Redactie - 23 oktober 2012

BYOD: de belangrijkste verkoopargumenten voor resellers


Als bedrijven eenmaal het Bring Your Own Device-concept (BYOD) hebben omarmd en inzien welke voordelen ze dat kan kan opleveren, dan is het voor resellers van belang zich te richten op twee belangrijke zaken: het aanbieden van een geautomatiseerde Mobile Device Management-oplossing (MDM) en een persoonlijk advies op maat. Daarnaast speelt in de toekomst ook simkaartbeheer een belangrijke rol. In dit blog meer over de belangrijkste zakelijke voordelen voor een organisatie, die een reseller kan gebruiken bij zijn verkoop.

Allereerst is een effectieve MDM-oplossing van groot belang. Die voorziet organisaties van de security- en beheermogelijkheden die nodig zijn voor een transparante, veilige BYOD-werkomgeving. Resellers dienen zich dan ook te richten op het verkopen van deze geautomatiseerde oplossingen. Het meest voor de hand liggend is dan software die werknemers in staat stelt met hun smartphone toegang te krijgen tot het bedrijfsnetwerk. Het probleem dat zich dan echter vaak voordoet, is dat een IT-medewerker hierbij keer op keer ondersteuning moet bieden – een enorme belasting van tijd en kosten. Met een geautomatiseerde MDM-oplossing kunnen medewerkers dit helemaal zelf: eenvoudig, snel en zonder hulp. Bovendien verbetert automatisering de veiligheid. Nieuwe beveiligingssoftware en besturingssystemen zijn zo automatisch te ‘pushen’ naar alle gebruikers, opnieuw zonder tussenkomst van IT-medewerkers.

Over het algemeen begrijpen resellers de zakelijke IT-behoeften en -technologie zeer goed. Met dit in het achterhoofd moeten ze ervoor zorgen dat hun medewerkers de fijne kneepjes van BYOD kennen. Alleen zo kunnen ze klanten een advies op maat geven. Dit betekent: weten wat de belangrijkste pijnpunten zijn en waar ruimte ligt voor verbetering. Doordat resellers dit kunnen combineren met een aanbod van hoogwaardige MDM-oplossingen, bevinden ze zich in een ideale positie om organisaties te helpen bij al hun IT-uitdagingen. Daarnaast kunnen ze er zo voor zorgen dat bedrijven optimaal profiteren van de voordelen van BYOD.

Simkaartbeheer

In de toekomst zal simkaartbeheer bij MDM-management een steeds grotere rol gaan spelen. Deze vanuit de IT-wereld gedreven innovatie helpt organisaties de security-uitdagingen van het almaar groeiende aantal mobiele apparaten – het afgelopen jaar zijn er 120 miljoen meer mobiele apparaten verkocht dan pc’s! – eens en voor altijd uit de weg te helpen. Door controle over simkaarten van medewerkers beheren ze pc’s, servers en mobiele apparaten op meerdere niveaus. Dit biedt enerzijds veiligheid: denk aan het aan/uitzetten, wissen en updaten van simkaarten. Anderzijds brengt het ook zaken als ‘split-billing’ (tussen zakelijk en privégebruik) en het automatisch omschakelen tussen het VoIP- en 3G-netwerk binnen handbereik. Zo heeft een organisatie volledige grip op mobiele werknemers zonder hen teveel te beperken in de keus van hun apparaat. Het is, kortom, de ultieme wens van iedere IT-beheerder.

Resellers voegen extra waarde toe aan hun propositie door providers te kiezen, die ook beheer op simkaartniveau aanbieden. Het geeft ze een extra mogelijkheid tot ontzorging van de klant. Uiteindelijk profiteren eindgebruikers er ook nog eens van doordat ze één aanspreekpunt hebben voor al hun BYOD-vragen.

Koby Amedume, EMEA Marketing Director Kaseya

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!