Redactie - 18 juni 2013

De mobiele toekomst: verleg aandacht van hardware-only naar leveren van totaaloplossing


De combinatie van een stagnerende economie en de doorlopende technologische innovatie zorgt voor spannende tijden in het kanaal. De traditionele basis van hardware blijft bestaan, maar klanten verwachten tegenwoordig meer dan alleen ‘hardware, supplies en onderhoud’. Het moet ook hun Bring Your Own Device-strategie aanvullen. Naast printers, scanners en MFP’s vereisen organisaties nu ook end-to-end oplossingen om alle informatie die beschikbaar is binnen de organisatie te beheren met naadloze interoperabiliteit en slimme mobiele technologieën.

In het verleden hadden resellers met name te maken met hardware. De verkoop van een kopieerapparaat werd gevolgd door het leveren van toner en papier, terwijl de fabrikant het nodige onderhoud voor zijn rekening nam. Maar de dagen van winst op basis van enkel hardwareverkoop zijn voorbij. Natuurlijk zullen apparaten verkocht blijven worden, maar de echte groeimogelijkheden kunnen gevonden worden in het ondersteunen van klanten bij het verhogen van hun efficiëntie en effectiviteit. Het aanbieden van nieuwe technologieën, het beheren van en toegang verlenen tot informatie van zowel slimme multifunctionals als mobiele apparaten zullen hierbij helpen. Het toekomstige succes van de channel is afhankelijk van het vermogen om zich aan te passen aan deze veranderingen.

BYOD wordt steeds gebruikelijker op de werkplek nu de transitie van mobiel werken zich verder ontwikkelt. Vier op de vijf bedrijven staat het toe dat werknemers hun eigen mobiele apparaat gebruiken op het werk. Door een app zoals Lexmark Mobile Capture te gebruiken, kunnen gebruikers hun werkstromen direct optimaliseren door belangrijke data op iedere gewenste plaats op te slaan, te ontvangen en te versturen.

In het huidige bedrijfsklimaat is tijd een kostbaar en schaars goed. Tijdbesparende innovaties die gelinkt kunnen worden aan een BYOD-strategie hebben een grote impact op de productiviteit. Klanten kunnen nu bijvoorbeeld via hun smartphone foto’s maken van hun bonnetjes en deze direct onderweg inleveren voor het verwerken van reiskosten.

Dergelijke innovaties stimuleren flexibiliteit en productiviteit binnen teams en tonen ons wat de verwachtingen voor de toekomst zijn. De toenemende vraag, maar ook de behoeften en verwachtingen op het gebied van mobiele apparaten, moet de focus zijn van de channel. De channel speelt een cruciale rol bij het stimuleren van de acceptatie bij klanten, maar ook door hen de voordelen te laten zien van een verhoogde productiviteit, veroorzaakt door het benutten van de mobiele technologie.

Door: Niels Priem, General Manager, Lexmark Benelux

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!