TIE Kinetix: snelle SaaS-adoptie en verkoop via partners biedt MKB meer marketingkracht

TIE Kinetix: snelle SaaS-adoptie en verkoop via partners biedt MKB meer marketingkracht

TIE Kinetix: snelle SaaS-adoptie en verkoop via partners biedt MKB meer marketingkracht

24-12-2012

TIE Kinetix: snelle SaaS-adoptie en verkoop via partners biedt MKB meer marketingkracht


TIE Kinetix, aanbieder van software-oplossingen voor e-commerce, voorspelt dat enterprise-technologie, zoals content syndication, MKB-bedrijven een betere concurrentiepositie zal bieden in 2013. De verschuiving naar cloud- en SaaS-gebaseerde oplossingen maakt het ook voor MKB’ers mogelijk om hun content effectief en betaalbaar op de markt de brengen en te concurreren met grotere spelers. TIE Kinetix voorspelt dat verkoop via partners in 2013 de belangrijke groeistrategie blijft voor organisaties, maar dat men zonder de juiste tools moeite zal hebben om het volledige potentieel van het kanaal te benutten. TIE Kinetix voorziet de volgende trends voor 2013:

1.    Opleving in SaaS- en Cloud-adoptie geeft MKB’ers meer macht – Grote ondernemingen zullen MKB’ers in de gaten moeten houden, wanneer deze bedrijven de overstap maken naar de Cloud. MKB-bedrijven kunnen nu ook beschikken over enterprise-technologie die voorheen onbetaalbaar was voor hen. Hierdoor is men in staat om een bredere markt aan te spreken en effectiever te zijn in het bereiken van nieuwe klanten in het kanaal.

2.    Het einde van merkfragmentatie– Marketeers zullen zich moeten richten op het tegengaan van merkfragmentatie als gevolg van communicatie via het indirecte kanaal, het gebruik van verschillende devices en de uiteenlopende communicatiekanalen die worden geboden aan de klant. Om een naadloze gebruikers- en merkervaring te bieden moeten organisaties op zoek gaan naar enterprise-software die de marketing-content kan stroomlijnen en een volledig inzicht biedt in het aankoopproces.

3.    Content-marketing vergroot voetafdruk met Mobile en Social – In een poging om een enkele, uniforme klantervaring te bieden binnen het indirecte kanaal, zullen organisaties proberen om meer grip te krijgen op de eigen marketing-content en de wijze waarop deze content wereldwijd wordt ingezet. Organisaties zullen een aanzienlijk deel van hun marketingbudget beschikbaar stellen voor content-marketing wanneer mobiele platforms ingezet gaan worden voor het leveren van locatiegebaseerde content via mobiele apparaten.

4.    Social media marketing wordt verfijnd –
Marketeers omarmen nieuwe tools vaak enthousiast zonder dat er een volledig inzicht is in de wensen van de klant. Er is steeds meer bewijs dat consumenten niet zitten te wachten op direct marketing-activiteiten via Facebook, maar juist interactie prefereren. In 2013 zullen marketeers terughoudender zijn en een beter onderbouwde aanpak hanteren om de interactie via social media af te stemmen op de verwachtingen van de klant. Social media zal een belangrijke rol blijven spelen in de marketingmix, zolang de juiste kanalen worden gebruikt.


5.    Chief Marketing Officers (CMO’s) nemen technische beslissingen– In het verleden werden integratie- en e-commerce-beslissingen vanuit kostenoverweging genomen door IT-afdelingen. In 2013 zullen deze beslissingen vaker genomen worden door CMO’s, aangezien zij meer gebruik gaan maken van technologie en SaaS-gebaseerde oplossingen. CMO’s zullen de mogelijkheden onderzoeken om informatie sneller naar de markt te brengen door gebruik te maken van technologie voor het delen van productinformatie en aanbiedingen via alle relevante communicatiekanalen. De oplossing die dit het meest effectief doet, zal de markt domineren. IT zal hierbij ondersteuning bieden en een grote rol spelen bij het verhogen van de omzet.

6.    Online retailers zoeken ondersteuning in veiligheid en bescherming – Het komende jaar zullen retailers meer geconfronteerd worden met wijzigingen in de regelgeving op het gebied van beveiliging van online en mobiele technologie. Met de toegenomen datalekken en slecht beveiligde gegevens verwacht TIE Kinetix dat online retailers moeite zullen hebben om de optimale manier te vinden om hun klanten en merken te beschermen. Wanneer retailers kiezen voor SaaS-gebaseerde oplossingen van leveranciers met een bewezen staat van dienst op het gebied van security, kunnen retailers zich weer volledig richten op de verkoop van hun producten. Men hoeft zich niet langer druk te maken over de naleving van nieuwe wet- en regelgeving.

“In 2013 verwachten we meer uitdagingen voor het kanaal en organisaties zullen moeite hebben om uit te vinden hoe men via partnerships de markt het beste kunnen benaderen, zonder afbreuk te doen aan hun merk”, zegt Jan Sundelin (foto), CEO TIE Kinetix. “Succesvolle organisaties zullen een enterprise-technologie inzetten om een compleet overzicht te krijgen van alle verschillende kanalen en hiermee een uniforme merk- en winkelervaring te bieden aan klanten. Gecoördineerde marketinginspanningen en content kunnen een grotere impact hebben op de conversiepercentages dan de ‘in de winkelwagen’-knop.”

Terug naar nieuws overzicht

Tags

SaaS