Redactie - 29 april 2013

Salesforce passeert SAP in groeiende CRM markt


In 2012 is de markt voor CRM-software gegroeid met 12,5 procent, aldus Gartner. Tegelijkertijd heeft Salesforce.com het stokje overgenomen van SAP als grootste levrancier wereldwijd van customer relationship management (CRM) software.

De totale waarde van deze markt bedroeg vorig jaar achttien miljard dollar, tegen zestien miljhard in 2011. In dat jaar is volgens de analisten de concurrentie tuissen de verschillende leveranciers heviger geworden,naarmate CRM steeds breder wordt ingezet, onder meer in het MKB.

Een andere factor die een rol speelde bij de groei van deze markt was de toenemende vraag naar software as a service (SaaS), een variant die ondertussen al veertig procent van de totale omzet aan CRM software uitmaakt. De populariteit van SaaS verklaren de analisten uit het zoeken naar eenvoudig te implementeren alternatieven voor de oude legacy-systemen.


Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!