Redactie - 20 juni 2013

Canalys helpt channel managers met 'Partner Program Analysis' resellers tevreden te houden


Het Britse IT-channel onderzoeksbureau Canalys helpt channel managers met de nieuwe dienst 'Partner Program Analysis'. Deze dienst helpt channel managers met het ontwikkelen en beheren van partner- en channel programma's.

Canalys Partner Program Analysis helpt channel managers een concurrerende en aantrekkelijke partnerprogramma te ontwikkelen dat leidt tot een goede relatie met resellers. Channel partners krijgen daardoor de beste ondersteuning rond sales, marketing en technische support. 

Volgens Canalys analist is Alastair Edwards (foto) is het beheren van partnerprogramma vaak zoeken naar balans, waarbij het voor de resellers vooral eenvoudig en winstgevend moet zijn.

Volgens een recent Canalys channel survey doet 26 procent van de resellers mee aan alle channelprogramma's van merken die ze verkopen. 59 procent wil dat pas doen als ze echt zakelijk voordeel kunnen halen.

Door: Witold Kepinski

  

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!