Redactie - 08 juli 2013

Channel partners die cloud verkopen groeien sneller en maken meer winst


Channel partners die cloud oplossingen verkopen groeien sneller en maken meer winst. Dit meldt Microsoft op basis van een gezamenlijk onderzoek met IDC tijdens de Worldwide Partner Conference (WPC) 2013 in Houston. Microsoft heeft het onderzoek ook in vorm van een illustratie gepubliceerd onder het motto 'Cloud Partners: Higher, Faster, Stronger'.

Als partners meer dan 50 procent omzet uit cloud oplossingen halen, dan stijgt de winstmarge aanzienlijk en krijgen ze sneller meer klanten. De omzet per werknemer neemt ook toe, aldus IDC. Volgens Microsoft profiteren vooral partners die eerder dan hun concullega´s een cloud strategie hebben opgezet. Partners die dat niet doen zullen in de toekomst niet allemaal blijven bestaan, zo waarschuwt Darren Bibby, program vice-president of Channels and Alliances Research bij IDC.

On-premise
Volgens IDC kiest 63 procent van de eindgebruikers vaker bij voorkeur voor een cloud provider, omdat die aan hun wensen kan voldoen. 67 procent koopt cloud diensten het liefst van één leverancier. 74 procent van de eindgebruikers eist wel dat een cloud reseller snel data van de cloud weer on-premise kan zetten.

Office 365
Jon Roskill (foto), baas van de Microsoft Worldwide Partner Group, beaamt de conclusies van het IDC onderzoek dat de meeste bedrijven liefst end to end IT-oplossingen willen kopen bij een cloud leverancier. Microsoft speelt daarop in met Office 365 dat inmiddels door meer dan 250.000 klanten wordt gebruikt en goed is voor meer dan 1 miljard dollar omzet. Roskill benadrukt dat Microsoft zowel cloud als on-premise verkoopt waardoor klanten kunnen werken in private en publieke clouds. Met deze hybride benadering kunnen channel partners meer geld verdienen, aldus Roskill die over de samenwerking met partners meer in zijn blog vertelt.

Door: Witold Kepinski


Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!