Redactie - 18 december 2013

Vraag naar security appliances van Check Point, Juniper en Blue Coat neemt flink toe

 

De vraag naar security appliances in de EMEA-regio nam in het derde kwartaal toe met 6,6 procent naar een omzet van 624,9 miljoen dollar. Dit meldt onderzoeksbureau IDC.

De helft van de omzet komt uit de verkoop van unified threat management (UTM) apparatuur. Het aantal verkochte appliances daalde met 1,8 naar 171.158 eenheden. De vraag neemt toe omdat organisaties apparatuur willen voor het beveiligen van cloud access & deployments, mobility omgevingen en behoefte hebben aan schaalbare security oplossingen.

Cisco leidt de markt maar zag zijn omzet met 7,8 procent dalen. Check Point (foto) staat op de tweede plaats en zag zijn omzet met 9,6 procent stijgen waardoor het een marktaandeel heeft van 18 procent. Juniper staat op de derde plaats en Fortinet op de vierde plek. Security specialist Blue Coat zag zijn omzet met 70,5 procent stijgen en staat op nummer vijf met 5,4 procent marktaandeel.

De West-Europese markt steeg met 7,9 procent naar een omzet van 480,2 miljoen dollar dankzij meer vraag naar UTM appliances, zoals next-generation firewalls en web security appliances.

Door: Witold Kepinski

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!