Redactie - 29 januari 2014

KPMG: Big data vereist veel voorbereiding


Big data is een populair onderwerp. Door het verzamelen van enorme hoeveelheden data over gebruikers kunnen bedrijven een uitgebreid profiel samenstellen voor bedrijven. Deze data kan zeer waardevol zijn. Niet ieder bedrijf blijkt zich echter te realiseren hoe zij kunnen profiteren van big data. Voorbereiding is dan ook van essentieel belang om een big data-project tot een succes te maken.

Onderzoek van KPMG toont aan dat maar liefst 85 procent van alle CFO's en CIO's geen idee heeft hoe zij de data die zij op dat moment al hebben verzameld kunnen analyseren. Dit is echter zeker niet het enige probleem. 54 procent noemt de grootste uitdaging bij een big data project het identificeren van waardevolle informatie om te verzamelen.

Bedrijfsstrategie
Tegelijkertijd maken bedrijven wel ontwikkelingen om in te kunnen spelen op big data. 56 procent van de respondenten geeft aan dat zij hun bedrijfsstrategie hebben gewijzigd om een antwoord te kunnen bieden op de uitdagingen die big data met zich meebrengt. Slechts 39 procent heeft echter analisten getraind om met big data te kunnen werken. 40 procent van de leidinggevenden ziet het integreren van data analytics in bestaande systemen als de grootste uitdaging.

Leidinggevenden willen over het algemeen meer gaan investeren in big data. 71 procent van de ondervraagde CFO's en CIO's is van plan de komende twee jaar 5 procent van zijn uitgaven te besteden aan data en analytics. 69 procent stelt de afgelopen twaalf maanden al hetzelfde percentage te hebben uitgegeven aan onderwerpen.

WH


Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!