Redactie - 31 januari 2014

Bedrijven hebben meer budget voor big data marketing in 2014


Bedrijven zijn over het algemeen van plan in 2014 meer geld uit te geven aan big data marketing dan vorig jaar. Organisaties zijn echter niet van plan meer big data-gerelateerd personeel in te huren. Dit blijkt uit onderzoek van de marketeer en leverancier business intelligence data Infogroup Targeting Solutions.

60 procent van de bijna 400 ondervraagde marketeers geeft aan dat hun bedrijf het big data-gerelateerde budget voor 2014 heeft verhoogd. Dit geld wordt echter niet uitgegeven aan nieuw personeel. Dit is een duidelijk verschuiving ten opzichte van een jaar eerder, toen het merendeel van de bedrijven juist aangaf meer big data-gerelateerd personeel in te willen huren.

Belang van goed personeel
David McRae, directeur van Infogroup Targeting Solutions, waarschuwt dat bedrijven het belang van goed personeel niet moeten onderschatten. "Big data is zinloos zonder mankracht", legt McRae uit. "Het is goed nieuws dat bedrijven meer investeren in big data, maar marketeers moeten niet vergeten dat mensen noodzakelijk zijn om met de informatie aan de slag te kunnen. Door personeel in te huren voordat de analytische fase wordt bereikt kunnen bedrijven zich laten leiden door de data en op basis van data handelen".

Bedrijven die big data in een vroeg stadium hebben omarmd zullen dit jaar het meest investeren in big data. Dit komt volgens Infogroup Targeting Solutions doordat zij als eerste de voordelen van big data zelf ondervinden. Tweederde van de marketeers die al geïnvesteerd hebben in big data verwachten dit jaar een hoger budget te hebben.

Verbeterde analytics
73 procent van de marketeers stelt dat verbeterde analytics in 2014 een hogere prioriteit heeft. Een kwart van de marketeers verwacht dan ook data analytici of strategen in te huren.
 
WH

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!