Redactie - 23 mei 2013

COOLProfs verbetert reizigersinformatie RET


De RET, het openbaarvervoerbedrijf van Rotterdam en omgeving, heeft een OutSystems Agility Awardontvangen voor de succesvolle inzet van de Agile-methode bij de ontwikkeling van een applicatie voor het informeren van reizigers.

Met de applicatie, die binnen tijd en budget is opgeleverd, kunnen de reizigersinformanten van de RET alle informatiekanalen binnen twee minuten bedienen, hierdoor zijn reizigers tijdens een verstoring sneller geïnformeerd. Ter vergelijking, in het verleden kostte dit nog twintig minuten. De ontwikkeling was volledig in handen van IT-dienstverlener COOLProfs, die tevens het beheer voor zijn rekening neemt. 

Om overlast zoveel mogelijk te beperken, informeert de RET reizigers en RET-medewerkers over incidenten, omleidingen en vertragingen. Dit gebeurt via maar liefst negentien verschillende kanalen; van de eigen website en Twitter tot de OV-reisinformatiesite 9292 en dynamische informatiepanelen bij de haltes en in de voertuigen.

Tot voor kort betrof dit een nog grotendeels handmatigproces, met vele handelingen in allerlei systemen. Met het nieuwe, door COOLProfs ontwikkelde systeem RIVER is dit proces verregaand geautomatiseerd en kunnen de reizigersinformanten alle kanalen op efficiënte en eenduidige wijze bedienen, waardoor reizigers tijdig en goed kunnen worden geïnformeerd. De ontwikkeling van het nieuwe systeem maakte onderdeel uit van een complete kwaliteitsimpuls die de RET het afgelopen jaar heeft bewerkstelligd.


Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!