Redactie - 23 november 2012

SAP levert dertig nieuwe real-time oplossingen op basis van SAP HANA


SAP kondigt meer dan dertig oplossingen aan die gebruikmaken van de mogelijkheden van SAP HANA: een platform voor het leveren van real-time operationele, voorspellende en tekstuele analyses van Big Data.

De nieuwe oplossingen maken real-time planning, rapportage en analyse op grote hoeveelheden data mogelijk. Bovendien zijn organisaties in staat om ‘sense-and-respond’-scenario’s op te zetten en op gepersonaliseerde wijze interactie te hebben met klanten.

Banken kunnen met SAP Liquidity Risk Management in real-time liquiditeitsrisico’s beheren en rapportages uitbrengen over zeer grote hoeveelheden cashflows. Zij kunnen direct belangrijke risico’s op het gebied van de liquiditeit van hun klanten in kaart brengen. Hierdoor zijn banken in staat corrigerende maatregelen te treffen om liquiditeitsproblemen te voorkomen, aldus SAP.

Fabrikanten van consumentenproducten kunnen met SAP Accelerated Trade Promotion Planning grote hoeveelheden marketinggerelateerde data real-time analyseren, zodat zij het plannen van marketingacties kunnen versnellen, nieuwe marketingkansen kunnen ontdekken en nauwkeurig de marketinguitgaven kunnen bijhouden, aldus SAP. De oplossing test nieuwe scenario’s voor marketing en maakt ‘on-the-fly’ aanpassingen in campagnes.

SAP POS Data Management
SAP POS Data Management verzamelt gedetailleerde point-of-sale (POS) data en maakt zowel analyse als rapportage direct mogelijk. De oplossing ondersteunt de detailhandel bij het rapporteren van de verkoop. Daarnaast kan de applicatie op basis van de informatie vragen over verkoop en klantgedrag onderzoeken en deze beantwoorden. Hierdoor kunnen organisaties de klantbeleving verder verbeteren, aldus SAP. Door voorspellende algoritmes toe te voegen op de verkoopdata, kunnen zij voorraadtekorten vooraf inschatten. Met SAP Loss Prevention Analytics for Retail-applicatie is de detailhandel in staat om fraude te detecteren tijdens de verkoop zo zegt SAP.

SAP Customer Usage Analytics software is bedoeld voor telecombedrijven en de high-tech en financiële industrie. Hiermee kunnen tal van processen rond de facturatie worden geoptimaliseerd en geautomatiseerd. De applicatie stelt marketing-, sales- en klantenserviceafdelingen in staat gebruikspatronen van klanten beter te begrijpen. Met dit inzicht kunnen zij meer relevante aanbiedingen doen en gepersonaliseerde diensten ontwikkelen.

SAP Demand Signal Management
SAP Demand Signal Management helpt bedrijven data over externe markten en partners of resellers real-time te verzamelen. Door deze informatie te integreren met de interne bedrijfsgegevens, kunnen organisaties betere beslissingen nemen als het gaat om verkoop, marketing en de supply chain, aldus SAP. 

Met SAP Operational Process Intelligence software hebben business managers real-time inzicht in de status en prestaties van werkprocessen, zo besluit SAP. 

  

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!