Redactie - 29 juni 2013

Adobe koopt Digital Marketing leverancier Neolane voor 600 miljoen dollar


Adobe Systems heeft de overname van Neolane bekend gemaakt. Neolane is een onafhankelijke speler en leider op het gebied van cross-channel campagnemanagement-technologie. Het hoofdkantoor bevindt zich in Parijs. Adobe deed de aankoop voor ongeveer 600 miljoen dollar.

Neolane integreert online en offline marketingdata binnen organisaties – waardoor sterke doelgroepsegmentatie uitgevoerd wordt en marketingboodschappen via diverse kanalen verspreid kunnen worden. Het biedt een uitstekend platform voor geautomatiseerde uitvoering van campagnes via web, e-mail, social media, mobiel, call center, direct mail en point of sale (POS). Dit platform maakt het voor marketeers mogelijk om consistente klantervaringen, gepersonaliseerde campagnes en een verhoogde ROI te leveren.

Neolane is de zesde oplossing binnen de Adobe Marketing Cloud en is een aanvulling op de bestaande oplossingen Analytics, Target, Social, Experience Manager en Media Optimizer. Het vormt een ongeëvenaard platform voor het leveren van rijke, gepersonaliseerde ervaringen aan consumenten via kanalen en apparaten en het geeft marketeers een uniform overzicht van deze consumenten. De Adobe Marketing Cloud maakt het voor marketeers mogelijk om zeer ingewikkelde campagnes eenvoudig te beheren, waardoor zij een goed meetbare marketing ROI kunnen realiseren.

De overname van Neolane bouwt voort op Adobe’s strategie die organische innovatie met belangrijke overnames combineert. Hierdoor kan Adobe een sterk portfolio bieden aan digital marketeers. Deze recente overname sluit aan bij de andere strategische digital marketing-overnames. Het begin werd gemaakt met Omniture in 2009, gevolgd door Day Software in 2010, Demdex in 2011, Auditude in 2011 en Efficient Frontier in 2012.


Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!