Redactie - 13 september 2013

ACA en Divide introduceren crosschannel customer loyaltysysteem


IT-leverancier ACA uit Eindhoven en internetspecialist Divide uit Zoetermeer hebben recentelijk de CRM- en loyaltyfunctionaliteit van hun software vertaald naar crosschannel retail. Daarmee bieden zij fashion retailers een oplossing voor online en offline customer loyalty.

ACA en Divide hebben hun software zodanig doorontwikkeld dat de accountgegevens van online en offline geregistreerde klanten nu naadloos op elkaar aansluiten. Het spaarpuntensysteem omspant daarbij de webshop en de winkel. Klanten ontvangen daardoor zowel spaartegoed over hun offline aankopen als over hun online bestellingen. Retailers die gebruik van de software maken kunnen zo kanaalonafhankelijk inspelen op de binding met hun klanten.

Crosschannel inwisselen Klanten kunnen hun spaarpunten vanaf nu in de winkel én in de webshop verzilveren. Ze hoeven niet meer te wachten op de ontvangst van een waardecheque, maar kunnen er ook voor kiezen om direct in de winkel, danwel in de webshop te betalen met spaarpunten. Carel Smulders (foto), manager marketing en sales ACA: “Consumenten willen hun beloning tastbaar kunnen maken op het moment dat het hen uitkomt. Of dat nu om 09.00 uur ’s morgens of rond middernacht is. Wij zijn dan ook van mening dat ze hun spaarsaldo niet alleen in de winkel, maar ook in de webshop moeten kunnen gebruiken.”
Realtime controle De functionaliteit wordt mogelijk gemaakt door de integratie van de software van ACA en de software van Divide. De software controleert realtime de inname van spaarpunten, waardecheques, tegoedbonnen, kortingscoupons en cadeaukaarten. Hierdoor is de kans op doublures en frauduleuze handelingen minimaal.

Nieuwe toepassingen Door de uitbreiding van de traditionele customer loyaltyfunctionaliteit zijn nu ook nieuwe toepassingen mogelijk. Denk aan het toekennen van spaarpunten bij meer dan alleen verkooptransacties. Bijvoorbeeld wanneer klanten zich inschrijven voor de nieuwsbrief, een review schrijven of hun positieve ervaringen delen via social media.


Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!