Redactie - 20 januari 2014

SAP biedt drie nieuwe initiatieven voor mode-industrie

 

SAP schiet met drie nieuwe initiatieven de mode-industrie te hulp. De apps SAP Shopper Experience en SAP Retail Store Ops Associate helpen winkeliers klanten aan zich te binden. Daarnaast leidt de samenwerking met Adidas, Tommy Hilfiger en Luxottica tot ketenoptimalisatie bij de modemerken.

SAP Shopper Experience

Kledingwinkels hebben moeite hun hoofd boven water te houden. De opkomst van webshops is daar één van de oorzaken van. Daarom heeft SAP een app ontwikkeld die de winkelbeleving van klanten aanzienlijk verbetert. SAP Shopper Experience is een loyaliteitsprogramma, afrekensysteem en sociaal medium in één. Klanten kunnen met deze mobiele app wenslijsten van kleding samenstellen en delen via social media met vrienden/familie. Daarnaast ontvangen consumenten gepersonaliseerde aanbiedingen, kunnen zij producten scannen voor extra informatie én online afrekenen.

SAP Retail Store Ops Associate

Het concern heeft ook de SAP Retail Store Ops Associate geïntroduceerd. Deze mobiele app verbetert de klantenservice aanzienlijk. Zo hoeft het winkelpersoneel niet meer weg te lopen bij een klant om voorraden te bekijken of aan te passen. Daarnaast kunnen zij klanten ter plekke kortingen aanbieden, de producthistorie inzien en berichten van leveranciers en distributeurs lezen of bewerken. Ook is het mogelijk om de klant eventueel alternatieve producten op een scherm te tonen als het gewenste product niet voorradig is.

Nieuwe samenwerkingen

Voor winkeliers is het belangrijk de beleving van klanten te verbeteren; voor de modehuizen zelf is het noodzakelijk de ketens te optimaliseren. Om deze reden is SAP een samenwerkingsverband aangegaan met Tommy Hilfiger, Adidas en Luxottica. Deze bedrijven willen hun klanten beter bedienen via meerdere verkoopkanalen. Bovendien willen zij razendsnelle analyses maken van veel gegevens uit verscheidene in- en externe databronnen.

Groothandels en fabrikanten met eigen winkels en webshops hebben vaak verschillende voorraadsystemen die onderling niet met elkaar zijn verbonden. Hierdoor ontstaan problemen in de afzet aan klanten. Tegelijkertijd blijkt het lastig om nieuwe collecties tijdig op de juiste plek te krijgen. Door het ontwikkelen van een eenduidige oplossing die Big Data goed kan verwerken, krijgen de modehuizen helder inzicht in de voorraadposities. Dit leidt weer tot meer gerichte en snellere leveringen.

De deelnemende bedrijven zijn blij met het initiatief van SAP. “Deze samenwerking leidt tot één enkel IT-platform voor het versnellen van de processen en een hogere groei binnen al onze bedrijfsonderdelen en distributiekanalen”, zegt Ludo Onnink, COO bij Tommy Hilfiger. “Wij kijken ernaar uit om deze nieuwe best practices in te zetten om sneller en doelgerichter te kunnen werken.”

 

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!