Redactie - 12 augustus 2014

WatchGuard Technologies introduceert WatchGuardONE partnerprogramma

WatchGuard Technologies, leverancier van multifunctionele firewalls, introduceert WatchGuardONE. partnerprogramma kijkt niet alleen naar de verkoopvolumes van de resellers, maar juist ook naar hun certificeringen en opleidingen. Door binnen WatchGuardONE verschillende programma's te combineren, kunnen resellers kortingen tot wel zeventig procent bereiken. 

"Eigenlijk is het heel simpel: goed getrainde en opgeleide resellers hebben tevredener klanten en eindgebruikers, met veiligere netwerken," zegt Etiënne van der Woude (foto), Regional Sales Manager Benelux bij WatchGuard. "Ons nieuwe partnerprogramma legt de macht bij de reseller, door ze zelf de mate van commitment te laten bepalen. Omdat WatchGuardONE meer de nadruk legt op waarde dan op volume, kunnen onze partners zich concentreren op de kwaliteit en professionaliteit van de oplossingen en implementaties, in plaats van op hun marge."

Commiment
WatchGuardONE onderscheidt verschillende deelnameniveaus, zoals Silver, Gold en Platinum. De partner maakt aanspraak op aantrekkelijke kortingen, hoe ver deze oplopen is afhankelijk van de mate van commitment. De belangrijkste voordelen voor resellers zijn:

WatchGuardONE bevat een trainings- en certificeringsprogramma, waarmee partners hun technische kennis in speciale online lessen kunnen verbreden. Hoe meer de partner investeert in training, hoe meer WatchGuard investeert in de partner.

Directe kortingen of kortingen achteraf. De directe korting wordt gebaseerd op het aantal mensen dat elke reseller traint, de korting achteraf is een percentage van de totale verkoopopbrengst. Dat betekent minder prijsdruk in het begin en meer kansen in het algemeen.

Multi-channel selling. De partners bepalen zelf of ze de producten online, in de winkel of persoonlijk verkopen.
WatchGuardONE zal officieel worden gelanceerd in januari 2015. Bestaande en aspirant partners kunnen nu al meer te weten komen over WatchGuardONE op de website en zich daar nu al registreren.

Door: Witold Kepinski

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!