Witold Kepinski - 23 augustus 2014

Wearable band markt groeide afgelopen halfjaar met 684 procent

De wearable band markt groeide het afgelopen halfjaar met 684 procent vergeleken met het eerste haldjaar van 2013. Het gaat hierbij om smart bands waarop verschillende aparte applicaties kunnen draaien en basic bands. Dit meldt onderzoeksbureau Canalys.

De markt verandert snel. Nike was een van de eerste leveranciers van wearables maar moet nu marktaandeel inleveren. Nieuwe partijen dienen zich aan zoals Garmin. De marktleider is Samsung met zijn Gear 2, Gear 2 Neo en Gear Fit. Onlangs lanceerde Samsung Gear Live. Andere partijen zijn Pebble met zijn Pebble Steel, Sony, LG G Watch, Motorola Moto 360 en het Google Android Wear platform. Apple komt naar verluidt ook met een smarth watch.

Lees meer over het onderzoek hier.

Door: Witold Kepinski

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!