Oracle komt met updates voor Social Cloud en Social Commerce
Oracle komt met updates voor Social Cloud en Social Commerce, zo meldt de leverancier tijdens Oracle OpenWorld 2014 conferentie in San Francisco.
Het beheren en bewijzen van en inspelen op de waarde van social media-activiteiten is een noodzaak voor bedrijven zo vindt Oracle. Om bedrijven te helpen met deze activiteiten lanceert Oracle nieuwe modules voor Social Station, een workspace binnen het Oracle Social Cloud social relationship management- platform (SRM). De nieuwe modules breiden het inzicht in de klant uit met realtime data, rapportages en response-mogelijkheden.
Oracle Social Commerce
Verder zijn er nieuwe mogelijkheden binnen Oracle Social Commerce die merkbekendheid en verkoopconversieniveaus moeten versterken naast alleen maar gebruik te maken van online marketing. Volgens onderzoek door Pronto Marketing leidt slechts twee procent van het websitebezoek tot conversie. Om bedrijven te helpen bij de inzet van moderne marketingmiddelen en hen te laten profiteren van de kracht van social media, breidt Oracle zijn Oracle Social Cloud en Oracle Commerce verder uit. Daardoor zijn onder meer doelgroepen op Facebook nauwkeurig te segmenteren en te bereiken, zo meldt Oracle.
WK