Witold Kepinski - 17 oktober 2014

ETTU levert SharePoint platform aan Stichting Open House

Stichting Open House, een initiatief van ID&T, SFX Entertainment en het Ministerie van Economische Zaken, gaat de tok! innovatie formule van ETTU inzetten om ideeën binnen de event, dance en muziekindustrie uit te werken tot innovatieve start-ups. ETTU is één van de launching programma partners en biedt met het digitale ideeën- en discussieplatform tok! een online omgeving om innovatie binnen de muziekindustrie te stimuleren.

Stichting Open House brengt start-ups in contact met investeerders en bedrijven in de dance-industrie. Binnen deze omgeving kunnen start-ups hun ideeën verder uitwerken en hiermee succesvolle innovaties lanceren. Minister Henk Kamp van Economische Zaken verricht op vrijdag 17 oktober 2014 de opening van Open House tijdens het Amsterdam Dance Event. De Dance-industrie is een van Nederlands grote successen en door gebruik te maken van het tok! innovatie platform hoopt de organisatie innovatie binnen de industrie te stimuleren.

Duncan Stutterheim, directeur van ID&T: “We willen jonge ondernemers een plek geven om hun ideeën direct te testen en uit te proberen. De Dance-industrie is een proeftuin, van waaruit ideeën later breder kunnen worden ingezet. Dit platform biedt ondernemende studenten en talenten een unieke kans om in nauwe samenwerking met de branche de festivalmarkt te betreden. Festivals kennen eigenlijk dezelfde problematiek en vraagstukken als de stad zelf, dus zo kun je je idee gemakkelijk opschalen.”

Piet Vink (foto), directeur van ETTU voegt hier aan toe: “Met de tok! innovatie formule zijn organisaties in staat om ideeën uit te werken tot concrete producten, diensten of procesverbeteringen. Ballast Nedam maakt al gebruik van de tok! innovatie formule en wij zijn dan ook blij om met tok! een bijdrage te leveren aan de innovatie binnen de muziekindustrie.”

De Dance-industrie is voor Amsterdam economisch van groot belang. Het Amsterdam Dance Event levert de stad naar schatting ongeveer €55 miljoen op (Bron Financieel Dagblad, 5 september 2014). De markt groeit hard en bezoekers van Dance-events zijn bij uitstek actief op social media. Het Ministerie van Economische Zaken ondersteunt het initiatief daarom met een subsidie van ruim €500.000 en ID&T investeert verspreid over twee jaar ook nog ongeveer €500.000.

De A’DAM-toren aan het IJ wordt de plek waar deze jonge ondernemers bij elkaar komen. Naast ETTU zijn de volgende organisaties launching programma partners van Open House: ID&T, Ballast Nedam, ABN AMRO, SEEDS, NHTV, TU Delft, Hogeschool van Amsterdam, Business Models Inc, Business Intelligence Rating Instituten, Dijkstra Voermans Advocaten, Fabrique, Wunderbar Ventures en Hamelink van der Toren. Meer informatie over Open House staat op www.open-house.nl.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!