Redactie - 30 oktober 2014

IBM optimaliseert met Stibo Systems de omnichannel klantervaring voor retailers

Stibo Systems, speler in multi-domein Master Data Management (MDM) oplossingen, kondigt aan dat het versterking biedt aan het IBM Ready for Smarter Commerce programma. Dit is erop gericht retailers te helpen de operationele winstgevendheid te verhogen en risico’s te verlagen via flexibiliteit en klantbinding.

De MDM-oplossing STEP Trailblazer is geïntegreerd met de IBM WebSphere Commerce software en zorgt voor een geavanceerd e-commerce platform dat de consument op ieder moment en via ieder kanaal de juiste informatie biedt om een aankoop te doen. Zo had de Amerikaanse distributeur van bouwproducten BlueLinx Corporation behoefte aan een betere manier om product informatie te managen vanwege haar omvangrijke productaanbod. Legacy systemen konden de complexiteit van alle productlijnen niet meer aan en het bedrijf kwam tot de conclusie dat data kwaliteit essentieel is voor succes. Inmiddels gebruikt BlueLinx de MDM oplossing van Stibo Systems met IBM WebSphere, zodat klanten en leveranciers gemakkelijker zaken met het bedrijf kunnen doen. Bovendien wordt zo de consistentie in het toenemend aantal business kanalen verhoogd, wat belangrijk is voor groei.

“BlueLinx gebruikt de MDM oplossing van Stibo Systems met het IBM WebSphere Commerce platform om haar e-commerce sites af te stemmen op alle andere business onderdelen, zodat een gepersonaliseerde consistente shopping experience via alle apparaten en via ieder klantcontact gecreëerd wordt. Dit zorgt ervoor dat product informatie via alle kanalen consistent is, ongeacht hoe klanten met ons in contact komen,” zei Jim Desmond, director e-commerce en marketing bij BlueLinx.

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!