Wouter Hoeffnagel - 07 november 2014

McAfee neemt partnerprogramma op de schop

McAfee brengt een flink aantal wijzigingen aan in haar partnerprogramma. Het vernieuwde programma moet partners meer flexibiliteit gaan bieden en helpen business modellen aan te passen op het veranderende klantlandschap.

Dit heeft McAfee bekend gemaakt op haar Partner Summit. Het bedrijf wijzigt per 1 januari de naam van haar partnerprogramma 'SecurityAlliance Program' naar 'Intel Partner Program'. Daarnaast brengt McAfee de vijf huidige productcompetenties terug naar drie competenties: Endpoint Security, Network Security en Security Management.

Certificeringen
De 'Baseline Certifications' ruimen het veld. McAfee verbreedt tegelijkertijd zijn 'Continuing Education', waarmee het partners de mogelijkheid wil geven credits te verdienen voor trainingen die daadwerkelijk interessant zijn voor de business. McAfee stelt dat algemene trainingsvereisten voor McAfee Elite Partners hierdoor met ongeveer 30% wordt verminderd.

Het bedrijf brengt daarnaast het huidige Managed Service Provider Program onder in de Managed Services Specialization. Deze wijziging is vanaf 1 januari 2015 van kracht. McAfee wil met de stap vereisten stroomlijnen en de voordelen voor partners maximaliseren.

MASP programma
Het McAfee Authorized Support Provider (MASP) programma wordt geïntegreerd in de Authorized Support Specialization, wat vanaf het tweede kwartaal van 2015 van kracht zal zijn. McAfee wil met deze stap het programma opschalen en meer partners de mogelijkheid bieden hieraan deel te nemen.

Daarnaast lanceert McAfee het CloudRunner Platform. Dit on-demand platform stelt partners in staat sneller toegang te krijgen tot McAfee's productportfolio via de cloud. Het platform moet het eenvoudiger maken productdemonstraties te vertonen aan klanten, wat salescycles moet versnellen en de cost of sales voor partners moet verlagen. McAfee stelt dat partners met CloudRunner in ongeveer vijf minuten een demonstratieomgeving kunnen opzetten, zonder hiervoor een toepassing, box of virtuele machine te hoeven opzetten in de omgeving van de klant. CloudRunner is vanaf begin november beschikbaar en is voorzien van McAfee Next Generation Firewall (NGFW), McAfee Endpoint en McAfee Network Security Platform (NSP) omgevingen.

Post-sales service
McAfee gaat partners daarnaast helpen implementatiediensten te verbeteren. Het bedrijf introduceert hiervoor vier-daagse post-sales service trainingen en certificeringen. Hierbij worden de volgende producten behandeld:

  • NGFW
  • McAfee Security Information Event Management
  • McAfee e-Policy Orchestrator
  • NSP
  • McAfee Host Intrusion Prevention
  • McAfee Advanced Threat Defense
  • McAfee Drive Encryption
  • McAfee Application Control
  • McAfee Change Control

Partners die het bijbehorende examen behalen worden erkend als Certified McAfee Security Specialist (CMSS).

Eigen prestaties inzien
McAfee introduceert tot slot het Partner 360 Dashboard en SMARTmarketing Platform. Het Partner 360 Dashboard geeft partners inzicht in de eigen prestaties en winstgevendheid, wat hen moet helpen betere beslissingen te nemen. Het platform is naar verwachting in de eerste helft van 2015 beschikbaar.

Het SMARTmarketing Platform is een platform waarmee McAfee channelpartners wil helpen prospects om te zetten in leads en via deze leads winst te realiseren. Het marketingplatform geeft partners de beschikking over tools die zij nodig hebben om eigen marketingactiviteiten op te zetten. Denk hierbij aan e-mailmarketing, social media vereniging en website-analytics.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!