Redactie - 12 november 2014

Gen25 ontwikkelt Mobile App voor Spaces op Salesforce platform

Salesforce partner Gen25 heeft voor Spaces een nieuwe App ontwikkeld, een van de eerste Nederlandse Apps die gebouwd is op het Heroku platform van Salesforce.

Spaces verhuurt inspirerende werkplekken en kantoorruimtes. De focus ligt hierbij op creativiteit en het opdoen van zakelijke relaties. Met inmiddels drie vestigingen in Amsterdam en één in Den Haag is het één van de snelst-groeiende service-gerichte organisaties in de branche.

Gen25 ontwikkelt voor Spaces op het Salesforce1 platform diverse onderdelen die het service-gerichte concept ondersteunen. Zo ontwikkelde Gen25 de webportal waarin de klanten van Spaces direct hun profiel kunnen bewerken, facturen kunnen inzien, storingsmeldingen kunnen toevoegen en parkeerplekken en vergaderruimtes kunnen reserveren.

Met de introductie van de Spaces App is de Spaces community actiever geworden. Er is meer interactie tussen de onderlinge members en members zijn beter op de hoogte van de ontwikkelingen rondom Spaces. Via de App is relevante contactinformatie van de members eenvoudig te vinden. De members kunnen hun persoonlijke gegevens zelf aanpassen, waardoor de Salesforce omgeving van Spaces altijd de meest actuele data bevat.

De App stelt de gebruiker in staat de functionaliteiten die al aanwezig zijn in de portal van Spaces, over te nemen, zoals het updaten van een profiel, het reserveren van vergaderruimten, het aanvragen van diensten en producten en het versturen van feedback aan Spaces. Daarnaast is de App uitgebreid met Wifi-wachtwoorden, de mogelijkheid te creëren om foto’s te plaatsen bij verzoeken om onderhoud en met functionaliteit om andere members gemakkelijk te vinden en samen te communiceren. De App is beschikbaar voor IOS en Android.

Spaces Portal
Gen25 heeft voor Spaces ook de webportal ontwikkeld waarin de huurders/members kunnen inloggen en direct contact kunnen hebben met de medewerkers van Spaces. Deze gebruikers zijn in staat om in deze portal hun eigen reservering te maken voor vergaderruimtes en kunnen hun accountgegevens bij Spaces beheren. Daarnaast zijn ze in staat hun facturen in te zien en service-aanvragen te doen.

De portal is gekoppeld aan het Salesforce1 Platform. Dit systeem is in staat een helder en duidelijk overzicht te geven voor alle verschillende werkprocessen die nodig zijn voor de bedrijfsvoering van Spaces. Zo worden alle nieuwe leads, met de bijbehorende quoting modules beheerd in Salesforce. Ook badgeregistratie voor alle huurders en de integratie met het online e-mailmarketingsysteem zijn in Salesforce aanwezig.

Booker25
Daarnaast is door Gen25 het nodige maatwerk ontwikkeld op Salesforce 1, zoals de implementatie van Booker25 en het facturatieproces.
Booker25 is een app die eveneens beschikbaar is op de AppExchange en door Spaces wordt gebruikt voor het beheren van vergaderruimtes en parkeerplekken voor de verschillende locaties. Daarnaast is het mogelijk extra diensten zoals catering-vragen te beheren in Booker25.

De ordermodule wordt gevoed vanuit diverse systemen waaronder de webportal, de vergadermodule, de kassa’s van de cateraar, de overige-leveranciers van Spaces (bijvoorbeeld voor internet en telefonie) en de contractenmodule. De contractenmodule is een maatwerkoplossing voor Spaces om het beheer en generatie van de contracten te stroomlijnen in een eenduidig proces. Dagelijks worden er vele orders vanuit Salesforce als factuur direct doorgezet naar de klanten zowel als naar de boekhouding. Hierdoor is er voor de accountants een duidelijk overzicht zodat deze en constante vergelijking kunnen maken tussen gemaakte en aankomende facturen.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!