Wouter Hoeffnagel - 13 november 2014

Symfoni implementeert ServiceNow bij Isabel

ISABEL SA, leverancier van internetbankieren, heeft zijn bestaande IT Service Management (ITSM) systeem vervangen door het ServiceNow platform. De platform is geïmplementeerd door Symfoni Software.

Isabel SA werkte lange tijd met een IT Service Management (ITSM) oplossing. Roel Liers, Senior IT Operations Manager bij Isabel: “Wij gebruikten dit product voor de follow-up van calls en IT-incidenten bij onze externe klanten. Omdat de support op de oplossing niet werd voortgezet, moesten we op zoek naar een alternatief.”

Processen integreren
Symfoni heeft de bestaande Incident, Problem en Change Management processen in ServiceNow opnieuw gebouwd. Processen die eerder door twee aparte tools uitgevoerd werden zijn hierdoor samengebracht in één oplossing. Daarnaast de nieuwe dienst Service Catalogus met Request Management processen geïntroduceerd. Gebruikers kunnen hiermee zelf veranderingen in de Asset database aanvragen en het helpt IT bij het gecontroleerder en gestructureerder honoreren van deze aanvragen.

Gedurende het project zijn verschillende configuratie-informatie resources afgestemd op de ServiceNow CMDB om zeker te stellen dat zowel incidenten als problemen nog beter opgelost kunnen worden en de risico’s die samengaan met veranderingen verminderen. Service Level Management is een nieuwe feature dat gebruikt wordt om de kwaliteit van services te controleren.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!