Wouter Hoeffnagel - 13 november 2014

Connexxion kiest voor RES IT Store

Connexxion, leverancier van regionaal personenvervoer en ambulancezorg in Nederland, heeft de RES IT Store in gebruik genomen voor de automatisering van het on- en offboarden van personeel, de automatische levering en retournering van IT-diensten en selfservicemogelijkheden. Het bedrijf zet daarnaast RES Workspace Manager in voor de IT-administratie en RES Automation Manager voor automatisering van veelvoorkomende IT-taken.

Het bedrijf meldt in 5 maanden dat de oplossingen in gebruik zijn een reductie van 43 procent op IT-servicedeskhandelingen te hebben gerealiseerd. Connexxion neemt in totaal 3.500 RES Suite licenties af van RES Software, bestaande uit de RES IT Store, RES Workspace Manager en RES Automation Manager.

Automatiseren indienst- en uitdiensttreding
“In ons callcenter is een groot verloop onder de medewerkers en vaak worden tijdelijke krachten gebruikt om de onderbezetting op te vullen,” vertelt Rudy Selles, Manager IT Operations en IT Development bij Connexxion. Tot voor kort werden de rechten handmatig aan de nieuwe werknemers toegewezen waardoor er de mogelijkheid tot het maken van fouten was. “De tijdelijke krachten moeten vaak op zeer korte termijn aan de slag en dan wil je niet dat de IT-afdeling een tussenschakel is, want dat kost onnodig veel tijd. Het liefst zie je dat de afdelingen zelf in staat zijn om accounts in het HR-systeem te activeren waarmee de medewerker direct aan de slag kan.”

 

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!