Wouter Hoeffnagel - 02 december 2014

Tech Mahindra introduceert telematicaplatform voor verzekeringsmaatschappijen

Tech Mahindra introduceert Usage-Based Insurance (UBI), een platform met big data- en predictive analysis-mogelijkheden voor autoverzekeraars. Gebruikers kunnen met het platform premies aanpassen aan de daadwerkelijke gebruikspatronen van individuele automobilisten in plaats van branchegemiddelden.
 
Tech Mahindra stelt dat verzekeraars met de oplossing hun claimkosten met maximaal 20% kunnen verlagen. Premies van autobezitters kunnen in sommige gevallen tot 40% worden verlaagd. De Usage-Based Insurance-oplossing wordt gehost in de AT&T-cloud en is voorzien van de wereldwijde Machine-to-Machine-mogelijkheden (M2M) van AT&T.

Deze eerste introductie bestaat uit twee producten: UBI Lite en UBI Plus. UBI Plus is gedreven door big data en maakt gebruik van realtime levensechte data, waardoor de oplossing accurate informatie biedt. De oplossing kan worden uitgebreid met op context gebaseerde, sociale-domeinfeatures voor de nieuwe generatie verzekeraars.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!