Witold Kepinski - 20 december 2014

Apple haalt 20 miljoen dollar voor het bestrijden van aids met de (PRODUCT) RED campagne.

Apple CEO Tim Cook heeft bekendgemaakt dat Apple 20 miljoen dollar op heeft gehaald voor het bestrijden van aids met de (PRODUCT) RED campagne. Tijdens de Wereld Aids Dag ondersteunde Apple via (RED) de strijd tegen AIDS.

Maandag 24 november t/m zondag 7 december doneerde Apple een deel van de opbrengsten die zijn gekocht in de Apple Store en Apple Online Store aan het Wereldfonds voor de bestrijding van aids.

Tot en met 7 december ging elke keer dat iemand een app koopt die deel uitmaakt van (PRODUCT)RED of in zo’n app een aankoop doet, 100% van de opbrengst naar het Wereldfonds voor de bestrijding van aids in Afrika. Meer informatie staat in de App Store.

Samen met bedrijven als Apple brengt (RED) speciale (PRODUCT)RED-producten op de markt die bijdragen aan een AIDSvrije generatie, aldus Apple. Een deel van de brutowinst van die producten wordt aan het Wereldfonds gedoneerd en wordt gebruikt om projecten ter bestrijding van aids in Afrika te financieren. (PRODUCT)RED heeft het Wereldfonds sinds de introductie meer dan 275 miljoen dollar opgeleverd. Meer dan 75 miljoen daarvan kwam via Apple. Gebruikers kunnen volgens Apple ook bijdragen, door een (PRODUCT)RED-iPod of (PRODUCT)RED-accessoire voor iPhone of iPad te kopen.

WK

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!