Witold Kepinski - 27 december 2014

IP-camera wordt steeds slimmer

IP-camera’s worden niet meer uitsluitend gebruikt voor het beveiligen van gebouwen, objecten of mensen. Dankzij slimme software wordt ook gedrag van klanten in een winkel worden gemonitord, waarop retailers met speciale aanbiedingen op kunnen inspelen. Daarom zijn slimme IP-camera’s interessant voor channel partners die hun klanten, zoals retailers en de transportsector, van slimme klantoplossingen kunnen voorzien. Dit zegt Edwin Roobol, Regional Director van Axis Middle Europe.

Axis is marktleider op het gebied van IP-camera’s die worden verkocht en geïnstalleerd via security installatiebedrijven en IT-channel partners. “De laatste jaren heeft Axis de retail- en transport branche extra aandacht gegeven met zijn specifieke camera-oplossingen. Zo biedt Axis op zijn camera’s heat mapping technologie om de handel en wandel van klanten binnen de zaak te volgen. Een heat map geeft een nauwkeurig beeld van de positie van de bezoekers. Heat mapping is niet alleen voor beveiliging van goederen, maar ook om interesse van klanten vast te stellen dankzij de hoogwaardige beelden”, aldus Roobol.

VSaaS

Verder nemen steeds meer bedrijven afscheid van hun analoge camera’s die ze inruilen voor digitale camera’s, vervolgt Roobol. “Zo kunnen channel partners daarop inspelen met megapixel camera’s. Daarnaast kunnen resellers video netwerken en beelden beheren voor klanten met een cloud-gebaseerde Video-Surveillance as-a-Service (VSaaS). Klanten hoeven daardoor niet meer grote investeringen in hardware doen, omdat die al in een datacenter van de reseller of service provider staan. Klanten zijn verzekerd van hoogwaardige beelden als ze gebruik maken van de 4K Ultra HD standaard.”

Roobol benadrukt dat het hele mkb verder wordt ontwikkeld in samenwerking met partners waarvoor Axis een partnerprogramma heeft.

WK

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!