CES 2015: nieuwe Sony SmartWear producten, concepten en partnerschips

06-01-2015 | door: Witold Kepinski

CES 2015: nieuwe Sony SmartWear producten, concepten en partnerschips

Sony Mobile introduceert tijdens de CES 2015 nieuwe producten, partnerships en ervaringen binnen haar steeds verder ontwikkelende SmartWear aanbod. Het gaat om de slanke, roestvrij stalen editie van de SmartWatch 3, nieuwe Lifelog samenwerkingsverbanden en concept wearables zoals een waterbestendige prototype headset met sensoren van Sony die zijn ontworpen voor prestatie-optimalisatie en biedt real-time inzichten tijdens het hardlopen.

SmartBand SWR10

Tijdens de CES vorig jaar toonde Sony voor het eerst de waterdichte SmartBand SWR101. Deze lichtgewicht, discrete wearable liet voor het eerst de modulaire benadering van Sony zien – het onafhankelijke “kernconcept” – de technologie kan worden gedragen in verschillende kleuren en stijlen zodat het bij ieders smaak en persoonlijkheid past. Het afgelopen jaar heeft Sony Mobile met verschillende creatievelingen en merken samengewerkt op het gebied van lifestyle, mode en design met o.a.: Jack Vartanian, ALTEWAISOME en Ted Baker en ROXY.

SmartWatch 3 

Sony Mobile onthult de nieuwe, roestvrij stalen editie van de SmartWatch 3, deze is vanaf volgende maand wereldwijd verkrijgbaar. De wearable heeft een 1,6” 320x320 TFT LCD Transflective beeldscherm zodat het ook in fel zonlicht goed leesbaar is en is natuurlijk waterbestendig. Ook kondigt Sony Mobile een nieuwe SmartWatch 3 houder aan waarmee gebruikers en partners de SmartWatch 3 kunnen personaliseren met elke gewenste horlogeband met een breedte van 24mm; verkrijgbaar vanaf begin 2015. Zelfs zonder je Android smartphone is de SmartWatch 3 een leuk en handig accessoire met een indrukwekkende, onafhankelijke functionaliteit – hij kan zelf muziek afspelen, bevat een intelligente sensortechnologie en een unieke, ingebouwde GPS sensor.

Golfshot en iFit zijn twee ontwikkelaars die reeds Android Wear ervaringen ontwikkelen met de onafhankelijke mogelijkheden van de SmartWatch 3 voor prestaties op het veld en tijdens het hardlopen – vanaf januari krijgt elke SmartWatch 3 gebruiker standaard exclusief toegang tot de premium Golfshot en iFit apps3.

Ook gaat Sony Mobile een nieuwe samenwerking aan met Virgin Atlantic om samen SmartWear initiatieven te verkennen en unieke oplossingen te ontwikkelen zodat de SmartWear producten operationele activiteiten kunnen ondersteunen en de ervaring van klanten van Virgin Atlantic te verbeteren. De komende maanden volgt meer nieuws.

Lifelog

Lifelog is de populaire Android app die is gemaakt om persoonlijke doelen te stellen, voortgang te volgen, jezelf beter te leren kennen en slimmere keuzes te maken op het gebied van je gezondheid, entertainment en nog veel meer. De nieuwe webinterface, lifelog.sonymobile.com, wordt tijdens CES 2015 gelanceerd. Deze gebruikt een open API functionaliteit en de nieuwste HTML5 technologie voor een betere visuele ervaring. De website werkt op elke schermgrootte, van je smartphone tot aan je tablet of je televisie, en het enige dat je hoeft te doen is jezelf aan te melden met je Sony Entertainment Network4 account. De nieuwe functie komt voort uit de strategie van Sony om regelmatig nieuwe functies en mogelijkheden naar Lifelog te brengen zodat de ervaring zo goed, uitgebreid en recent mogelijk blijft.

Sony gaat samenwerken met verschillende apps op het gebied van lifestyle en gezondheid zodat het meeste gehaald kan worden uit de diensten en om nieuwe services te ontdekken ter uitbreiding van de SmartWear en Lifelog ervaring. 

Nieuwe draagbare concepten

Naast de lancering van het pakket voor de verdere ontwikkeling van de software deelt Sony Corporation ook nieuwe applicaties voor het huidige prototype SmartEyeglass Developer Edition, evenals een nieuwe conceptstijl genaamd SmartEyeglass Attach!, waarbij één enkele lensweergavemodule aan een reguliere bril wordt bevestigd zodat ontwikkelaars applicaties kunnen creëren voor sport en prestaties. Het Smart B-Trainer prototype is een waterbestendig, alles-in-één headset die meerdere sensoren bevat en is speciaal ontworpen voor hardlopers. Het huidige prototype bevat een intern geheugen en geeft stemcoaching, kan muziek afspelen en stelt op intelligente wijze de meest geschikte soundtrack voor die bij de hardloper past tijdens de workout.

Terug naar nieuws overzicht
Mobility