Witold Kepinski - 13 januari 2015

Winvision haalt certificering voor ISO14001

Winvision, ICT-dienstverlener gespecialiseerd in Microsoft-technologie, heeft de certificering voor ISO14001 behaald en de certificering voor ISO9001 verlengd. Met de ISO-certificering heeft Winvision aangetoond te voldoen aan alle eisen voor een milieumanagementsysteem (ISO14001) en voor een kwaliteitsmanagementsysteem (ISO9001).

De ISO9001-norm stelt eisen aan het kwaliteitsbeleid voor het verhogen van de klanttevredenheid. Winvision behaalde die ISO-certificering eind 2013 en heeft die nu na de audit door certificeringsbedrijf DNV-GL met een jaar verlengd. De ISO14001-norm heeft betrekking op het milieumanagementsysteem. Op een heel breed terrein gelden eisen voor het milieubeleid en de milieumaatregelen van een organisatie: van het wagenpark en het afvalmanagement tot en met de milieuaspecten bij een BHV-oefening. Winvision is een van de weinige ICT-dienstverleners in Nederland die een ISO14001-certificaat heeft.

Kwaliteitsmanager Frank Jutte van Winvision is blij met beide certificeringen. “De certificering is een mooi sluitstuk van een intensief proces in de organisatie. Het ISO-certificaat voor milieumanagement was nieuw voor Winvision en heeft geleid tot een aantal aanscherpingen en verbeteringen in ons milieumanagementsysteem. We waren al op de goede weg, maar door de interne en externe audits hebben we de puntjes op de i kunnen zetten. Voor onze klanten is maatschappelijk verantwoord ondernemen een steeds belangrijker onderwerp. Met de ISO14001-certificering kunnen ze erop vertrouwen dat Winvision het milieu de aandacht geeft die het verdient.”

“Bij de ISO9001-certificering ging het om een verlenging, maar dat is bepaald geen formaliteit. Het leek erg op de initiële audit. Het certificeringsproces heeft ertoe geleid dat we in vergelijking met vorig jaar weer een aantal stappen vooruit hebben kunnen zetten, bijvoorbeeld in de processen rondom het vastleggen en beschikbaar maken van klanttevredenheidsmetingen. Op beide terreinen – milieu en klanttevredenheid – hebben we kpi’s vastgelegd om continu de kwaliteit te meten en te verbeteren.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!