Witold Kepinski - 14 januari 2015

Fujitsu als intermediair tussen mens en machine

Fujitsu introduceerde in 2014 zijn Human Centric Innovation visie. Hierbij levert Fujitsu aan organisaties een breed palet van datacenter, cloud, end-point devices, software, big data en mobiele technologie waarmee eindgebruikers worden ondersteund bij het gebruik en ontsluiten van informatie. Channel partners spelen hierbij een cruciale rol. Dit zegt Veerle Limbos, vice president Global Channel Business & Service Platform Business van Fujitsu EMEA.

Bij de Fujitsu Human Centric Innovation visie en de bijbehorende channel strategie staan mensen centraal staan, aldus Limbos. “We zijn een bedrijf van de lange termijn strategie. Onze visie is dat mensen met steeds meer informatie worden geconfronteerd die ze creëren via diverse devices en interfaces, zowel in de front-end als in de back-end. Dat leidt tot uitdagingen, zoals steeds meer data die moet worden opgeslagen. In de Human Centric Society visie staat de persoon staat centraal, niet de machines. We kunnen dan een betere wereld maken voor de mens en de business. Fujitsu werpt zich op als leverancier van Human Centric Innovation met technologie zoals big data, mobility, cloud, connectivity, social networking en Internet Of Things voor het creëren van innovatie binnen de human-centric intelligent society. We brengen als het ware mensen, informatie en infrastructuur samen om meer toegevoegde waarde te halen uit ICT.”

Palm Secure ID

Fujitsu heeft eind 2014 tal van nieuwe producten aangekondigd ter ondersteuning van de Human Centric Innovation visie, zoals de Palm Secure ID Match authenticatie technologie dat werkt met vingerafdrukken. Limbos: “Deze beveiligde ID oplossing is ideaal voor diverse branches, zoals overheden, financiële instellingen en de retail. De Fujitsu PalmSecure ID Match authenticatie oplossing combineert multi-factor authenticatie met pas & pin en een scan van de handpalm van de eindgebruiker. Zo kunnen organisaties hun data sterk beveiligen en alleen toegang geven aan medewerkers die bij die data mogen komen.”Met een meegeleverde software development kit (sdk) kunnen organisaties zelf applicaties in de PalmSecure ID Match authenticatie technologie inbouwen. Fujitsu levert zelf in 2015 de ID Match applicatie PalmSecure truedentity. Dit is een client/server-licentie-gebaseerde security software dat in de PalmSecure oplossingen wordt gebruikt voor maximale beveiliging op het gebied van authenticatie, identity management en het versturen van data. Het FUJITSU PalmSecure ID Match device en het SDK komen in februari 2015 beschikbaar. De FUJITSU PalmSecure truedentity komt ergens begin 2015 uit.

Select Partners

Voor grote channel partners die veel Fujitsu technologie in combinatie met andere enterprise producten verkopen zoals NetApp en Citrix, biedt het bedrijf sinds een paar jaar het Fujitsu SELECT Circle programma aan. Limbos: “Inmiddels zijn er meer dan honderd SELECT Partners. In het najaar van 2014 werd er een tweedaagse SELECT Circle Symposium in Athene gehouden voor directieleden van top value channel partners, zoals enterprise resellers, value resellers en systemintegrators. Daar kregen ze informatie hoe ze kunnen groeien met Fujitsu datacenter, storage, cloud en andere oplossingen in de middenmarkt en het grootzakelijke segment.”

Tokyo

Het gaat hierbij om producten zoals een Fujitsu server appliance voor VMware EVO:RAIL. Dit is is een software-defined data center software stack dat bestaat uit VMware vSphere Enterprise Plus en ESXi, vCenter Server, VMware Virtual SAN (VSAN) voor storage en VMware vRealize Log Insight real-time log beheersoftware (voorheen bekend als vCenter Log Insight). Verder waren er tijdens het SELECT Circle Symposium in Athene sessies over SAP Infrastructure Solutions, ETERNUS CS Data Protection, Cluster-in-a-Box 2.0, de vShape Virtualization Reference Architecture (Fujitsu, NetApp, VMware), High Performance Computing (HPC) en Fujitsu Server PRIMEQUEST systemen. Limbos: “De zeven SELECT Partners die de meeste orders in de pijplijn hebben mogen via het SELECT Circle Japan Pipeline Incentive in mei 2015 mee naar Japan voor een bezoek aan Fujitsu Forum in Tokyo.”

Channel Deal Registration

Volgens Limbos is Fujitsu met zijn visie en een interessant portfolio een goede partij om zaken mee te doen. “Er is nu een momentum voor channel partners om nog nauwer met ons samen te werken in verschillende domeinen. Bij Fujitsu gaat het om ‘partnership & relationship’. Dat is echt iets wat we willen beklemtonen.” Select Partners worden ondersteund, zoals met het Fujitsu Select partnerprogramma, onder andere met mdf, rebates, lead-generation en een Channel Deal Registration Tool. Verder zijn er vaardigheidstrainingen zoals de New Unique Selling Proposition (USP) Introduction Workshops voor het goed positioneren van Fujitsu oplossingen tegenover concurrenten. De Three-Day Community Workshops zijn voor channel partners die hun datacenter business een boost willen geven. Dat wordt gewaardeerd, want 82 procent van de wereldwijde Fujitsu channel partners zijn tevreden aldus het Fujitsu Channel Partners Satisfaction Survey. Limbos: “Fujitsu is een consistent partnerbedrijf waarmee resellers een relatie hebben die vruchten afwerpt, ook in Nederland zowel in transactionele als in value sales.”

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!