Wouter Hoeffnagel - 21 februari 2015

Tele2 haalt klantomgeving Mijn Tele2 offline na datalek

De telecomprovider Tele2 heeft tijdelijk een deel van haar klantomgeving Mijn Tele2 uitgeschakeld. Klanten bleken toegang te krijgen tot persoonsgegevens en bankgegevens van anderen.

Dit meldt NU.nl. Tenminste zes klanten zouden bij Tele2 melding hebben gemaakt van het probleem. De klanten zouden na ingelogd te hebben op hun eigen account bij Mijn Tele2 de gegevens van andere klanten voorgeschoteld hebben gekregen. Het is niet duidelijk hoe dit probleem heeft kunnen ontstaan.

Als maatregel heeft Tele2 een belangrijk deel van de klantomgeving tijdelijk offline gehaald. Zo is de webversie van de omgeving op dit moment niet beschikbaar voor klanten met een mobiel abonnement. Daarnaast kunnen Mijn Tele2-accounts niet langer worden geactiveerd. Bestaande wachtwoorden kunnen niet worden gewijzigd. Het probleem wordt op dit moment door de provider onderzocht.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!