Wouter Hoeffnagel - 04 maart 2015

ServiceNow vernieuwt cloudplatform

ServiceNow, leverancier van enterprise cloud-oplossingen, lanceert een nieuwe versie van haar cloud-gebaseerde software. De nieuwe applicaties en mogelijkheden in deze ServiceNow-release helpt organisaties te structureren en verbetert de service-ervaring. Gebruikers kunnen een toegewijde service-catalogus en kennisbank beschikbaar maken voor iedere afdeling. De release stelt individuele afdelingen in staat om hun eigen bedrijfsprocessen en workflows volledig te configureren en gedegen analytics en dashboards die inzicht in het werk van ieder team geven.

In de kern wordt een dienst gedefinieerd als een transactie tussen een aanvrager en een provider. Iedere afdeling binnen de onderneming heeft zijn eigen set aan services die kunnen worden geautomatiseerd om de service-ervaring te verbeteren voor zowel de aanvragers als providers. Gebruikers kunnen ServiceNow inzetten voor het definiëren, structureren en automatiseren van die services, en verwijderen inefficiënte, handmatige processen, zoals het gebruik van e-mails of telefoongesprekken, of het gebruik van spreadsheets om voortgang bij te houden.

Nieuwe applicaties
De nieuwe applicaties Marketing Service Management, Legal Service Management en Finance Service Management komen vooraf ingesteld met gemeenschappelijke service catalogus-items die iedere organisatie kan aanpassen en uitbreiden op basis van hun specifieke vereisten. Werknemers kunnen nu gebruikmaken van één centraal systeem van betrokkenheid om diensten aan te vragen, zoals collateral van marketing, contractbeoordelingen van legal of inkooporders van finance.

Alle verzoeken worden bijgehouden in het systeem, dat up-to-the-minute-status biedt. Dit voorkomt dat werknemers tientallen e-mails moeten sturen om de voortgang na te gaan. Werknemers kunnen ofwel rechtstreeks naar een specifieke afdeling gaan voor het vinden van informatie, of kunnen alle afdelingen doorzoeken via een nieuwe, organisatie-brede service portal.

Snelle applicatie-creatie
ServiceNow biedt klanten ook de mogelijkheid om snel nieuwe applicaties te creëren via een codeless, template-gebaseerd proces. De template biedt drie eenvoudig te gebruiken opties:

  • Basic Service Management omvat een eenvoudige, volledig functionele request management- en tracking-applicatie voor diensten die geen approval workflow vragen;
  • Intermediate Service Management voegt workflow-based approvals toe aan de Basic Service Management-applicatie
  • Advanced Service Management stelt werknemers in staat om de applicatie volledig te configureren met support voor robuustere workflow- en tracking-mogelijkheden, waaronder het beheer van onderdelenvoorraden en externe werknemers.

Nieuwe Service Management Features
Deze nieuwe release verbetert ServiceNow Facilities Service Management door het bieden van nieuwe ondersteuning voor gepland onderhoud. Deze mogelijkheid helpt organisaties bij het uitvoeren en beheren van geplande werkzaamheden, het verbeteren van preventief onderhoud en het beperken van downtime voor materiële activa. Deze release biedt ook een nieuwe integratie met Workday om de automatisering rond werknemerswijzigingen te verbeteren. Het gaat hierbij om indiensttreding, uitdiensttreding en personele verschuivingen. De versie biedt daarnaast nieuwe samenwerkingsmogelijkheden die ongestructureerde data zoals chat, verbeterde Livefeed en verbeterde materiele activa bijeen krijgen en integreren.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!