Wouter Hoeffnagel - 17 maart 2015

Onderwijsgroep Tilburg kiest De Ictivity Groep voor flexibel ondersteunend IT-personeel

Onderwijsgroep Tilburg, de onderwijsorganisatie die het ROC Tilburg, Vakcollege Tilburg, de Frater van Gemertschool, het Reeshof College en NCVB Bedrijfsopleidingen bestuurt, kiest voor De Ictivity Groep ter ondersteuning van haar ICT-werkplekbeheer, support en systeem/netwerkbeheer. De onderwijsorganisatie gaat flexibel specialisten inhuren die bekend zijn met haar IT-omgeving. De overeenkomst heeft een contractduur van vier jaar, en is per direct ingegaan.

Onderwijsgroep Tilburg kent een Shared Services Center dat de scholen ondersteunt op het gebied van onderwijs, kwaliteitsbewaking, projecten en ICT. Om de vernieuwing van de IT-omgeving en strategische personeelsplanning uit te voeren, schreef de groep een aanbesteding uit. De keuze is uiteindelijk gevallen op Ictivity.

Flexpoule
De twee organisaties werken al langer samen en Ictivity is dan ook goed bekend met de IT-omgeving van de onderwijsinstellingen. De engineers en consultants die er gewerkt hebben, zijn nu samengevoegd in de flexpoule die continu ondersteuning kan leveren. In de overeenkomst is bijvoorbeeld opgenomen dat de flexpoule medewerkers heeft die bekend zijn met Onderwijsgroep Tilburg en ook beschikbaar worden gemaakt indien nodig, ook wanneer ze op dat moment bij andere klanten werkzaam zijn.

De flexpoule van specialisten garandeert Onderwijsgroep Tilburg een match tussen vraag en aanbod. Er is altijd iemand beschikbaar die bekend is met de IT-omgeving. Hierdoor gaat geen tijd verloren aan uitleg en inwerken en kan er onderling snel worden geschakeld. Tegelijkertijd voorkomt de flexpoule dat altijd extra vast personeel beschikbaar hoeft te staan.

Werkzaamheden in verschillende functiegebieden
Onderwijsgroep Tilburg wil qua IT van een beheerorganisatie naar regie-voerende organisatie toe. De technische infrastructuur is overgebracht naar een datacenter en steeds meer applicaties gaan naar de cloud. Dit traject zal door Ictivity ondersteund worden. De werkzaamheden voor het ondersteunende personeel zijn opgedeeld in vier functiegebieden.

Onder werkplekbeheer valt het beheer van de Windows-werkplekken. De 1e lijn support omvat helpdesktaken als het registreren van meldingen, oplossingen aandragen en het voorkomen van meldingen door pro-actief te handelen. De 2e lijn support betreft systeem/netwerkbeheer en gaat in op het analyseren en oplossen van 2e lijn incidenten. Ten slotte is er het projectsupport, waarbij de projectleider wordt ondersteund in verschillende ICT-activiteiten.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!