Witold Kepinski - 01 april 2015

HP Partner One Alliance houdt PC, Printing en Enterprise Partners bijelkaar

HP introduceert het Partner One Alliance programma dat pc, printing en enterprise partners beloont als ze na de splitsing zaken doen met zowel HP Enterprise (HPE) en HP Inc. (HPI). Dit werd gemeld tijdens de HP Global Partner Conference 2015 (GPC) in Las Vegas.

HP Partner One Alliance biedt partners meer leads, mdf’s en kansen voor partners die zaken doen met Hewlett-Packard Enterprise en HP Inc. Hieraan kunnen Platinum, Gold en Silver partners aan deelnemen die cross-sell de producten en services verkopen. Dit zegt Vincent Brissot (foto), vice president of worldwide channel marketing for HP's Printing and Personal Systems business. Zo krijgen partners leads van klanten die naast pc’s of een printer ook enterprise oplossingen zoals storage, servers of switches wil kopen. HP zal actief met mdf’s partners ondersteunen om leads vanuit HP Inc. en HP Enterprise binnen te halen.

Brissot zegt dat HP Inc. naast volume partners ook nauwer samen wil werken met value partners. “Er is veel focus op transactie business met partijen zoals Bechtle etc... Maar in de toekomst willen we ook meer business doen met value partners, waarbij we meer contract-gebaseerde oplossingen verkopen. Dat zijn value partners zoals systeem integratoren en ISV’s die kennis hebben van bijvoorbeeld managed print services, mobility, applicatie-ontwikkeling, oplossingen en de nieuwe HP Sprout en 3D printing technologie. Dat zijn partners die geen grote volumes doen zoals Bechtle, maar we willen ze heel graag in ons partnerprogramma betrekken.”

Na de splitsing blijven HP Inc, en HP enterprise samen conferenties houden, onder andere tijdens de Global Partner Conference dat in september 2016 in Boston plaatsvindt. Dit scheelt tijd en reiskosten voor partners, aldus HP.

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!