Witold Kepinski - 15 april 2015

Quanza is nu ook ISO 9001 gecertificeerd

Na het behalen van het ISO27001:2013 certificaat voor informatiebeveiliging is Quanza Engineering B.V. nu ook gecertificeerd volgens ISO9001:2008, de internationale standaard voor kwaliteitsmanagement. Dit betekent dat onafhankelijke auditors hebben vastgesteld dat de IT dienstverlener aantoonbaar werkt aan het continu verbeteren van kwaliteit en klanttevredenheid. Veiligheid en kwaliteit zijn twee pijlers van het in 2001 opgerichte Amsterdamse bedrijf dat tal van gerenommeerde ondernemingen in sectoren zoals finance, e-commerce, media, gaming en hosting tot de klanten mag rekenen.

Bij Quanza Engineering draait alles om het bedenken, bouwen en beheren van strategische IT infrastructuur. Daaraan worden door de klanten en het bedrijf hoge eisen gesteld, aldus directeur en oprichter Frans ter Borg: “Wij leveren al jaren optimale kwaliteit en veiligheid. Wij merken daarbij dat de eisen die klanten aan ons deel van de IT stack stellen steeds hoger worden. Wij zochten daarom naar een methode om objectief aan te tonen dat wij bij zowel kwaliteit als informatiebeveiliging aan alle regels voldoen en volledig in control zijn. Zo kwamen we uit bij deze twee ISO normen. Nu we voor beiden gecertificeerd zijn is voor onze klanten en partners direct zichtbaar dat we deze claim ook kunnen garanderen.”

Zaken doen met een gecertificeerd bedrijf zoals Quanza is voor steeds meer organisaties van belang. Door te kiezen voor gecertificeerde toeleveranciers laat men niet alleen aan klanten zien dat ze serieus bezig zijn met kwaliteit en veiligheid, maar ook aan de eigen toezichthouders. Hierdoor zijn ze eerder compliant met hun eigen certificeringen.

Profiteren van ISO9001

Quanza is de afgelopen jaren gegroeid van 20 naar ruim 40 medewerkers. Dit leidde tot organisatorische uitdagingen. Het proces van ISO certificeringen is niet alleen gebruikt om de procedures te verbeteren en vast te leggen, maar ook als hulpmiddel om de organisatie opnieuw in te richten. Ter Borg: “Certificering is geen uithangbord bedoeld om klanten te trekken. We kunnen als managementteam nu veel makkelijker sturen op verbetering van de organisatie. Wij kiezen daarbij voor permanente bijsturing en wachten niet de jaarlijkse audits af.”

Daarmee is het voor Quanza op termijn ook makkelijker om te reageren op vragen over continuous auditing, waar een aantal klanten nu al mee te maken heeft. Dit alles betekent trouwens niet dat Quanza haar unieke en in de markt gewaardeerde vaardigheden overboord zet. Ter Borg: “Ik durf te stellen dat we met de combinatie van ISO9001 en ISO27001 nog beter zullen worden.”

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!