Wouter Hoeffnagel - 30 april 2015

CRMWaypoint traint Salesforce-specialisten via nieuw traineeprogramma

Het Salesforce kenniscentrum CRMWaypoint start een traineeprogramma voor jonge, ambitieuze IT-talenten die zich willen specialiseren in Salesforce. Het bedrijf wil hiermee het tekort aan goede Salesforce-consultants, -architecten en -ontwikkelaars te lijf gaan.

De markt voor Salesforce-experts is oververhit. CRMWaypoint vergelijkt het vinden van jong IT-talent met de juiste opleiding met het zoeken naar een speld in een hooiberg. Is er al expertise in huis, dan voldoet dit vaak niet aan de eisen van het huidige cloud-tijdperk. Veel kennis wordt daarom extern ingehuurd tegen hoge tarieven, terwijl organisaties het liefst kritische Salesforce-applicaties in eigen beheer willen exploiteren.

Direct aan de slag
CRMWaypoint speelt hier met haar nieuwe traineeprogramma op in. In een programma van 24 maanden leidt CRMWapoint jong talent met een HBO of academische opleiding op tot Salesforce-specialisten. Na een selectie- en matchingstraject in samenwerking met Procam, gaan de deelnemers direct aan de slag bij één van de klanten in een detavast-constructie. Geen vast contract, maar verrekening van werkzaamheden middels een uurtarief zonder kosten vooraf. Het doel is dat de deelnemer na het traject in dienst gaat bij de klant, al is dit voor beide partijen geen verplichting.

De maandelijkse individuele training en kennisbegeleiding van de jonge starters is in handen van professionals van CRMWaypoint. Hierdoor is het tijdsbeslag voor de managers bij de klant minimaal. Naast een aantal trainingen om Salesforce in de vingers te krijgen, is er ook uitgebreide aandacht voor het ontwikkelen van persoonlijke vaardigheden. Denk hierbij aan timemanagement, persoonlijke effectiviteit en consultancytraining.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!