Witold Kepinski - 09 mei 2015

SAP PartnerEdge programma krijgt update met nadruk op value business

Het SAP PartnerEdge channel programma krijgt een grote update zo meldt de leverancier tijdens het onlangs gehouden Sapphire Now 2015 conferentie in Orlando. Ruim 800 channel partners waren aanwezig.

Het PartnerEdge discount structuur wordt gestroomlijnd met een nieuw value-point systeem die partners beloont. Daarnaast worden meer SAP producten in het channel programma opgenomen die uitsluitend indirect worden verkocht, zoals SAP Business One voor het mkb en midmarket. Met het SAP Licence initiatief kunnen partners zelf SAP software uitproberen en tonen aan hun klanten.

De baas van SAP Global Partner Operations (GPO), Rodolpho Cardenuto (foto), spreekt nu van een PartnerEdge 2.0 programma, waarbij nadruk ligt op Software-as-a-Service en resellers worden beloond op basis van value in plaats van volume. Volgens Cardenuto zijn er groeikansen voor SAP partners rond mobility, cloud computing, het HANA in-memory database platform en online ecommerce oplossingen.

SAP heeft wereldwijd 13.000 channel partners die 80 procent van de 291.500 SAP-klanten bedienen. Het SAP GPO onderdeel was in 2014 goed voor een omzet van 1,5 miljard euro.

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!